نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت و فروش انواع دستگاه میکسر پودر

به منظور ترکیب مواد و یا همگن سازی مواد در سطح بالا می توان از  دستگاه میکسر پودر  و یا ریبون بلندر استفاده کرد که در ظرفیت های ۱۰۰، ۲۵۰،۴۰۰،۶۰۰  استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت این دستگاه به نوبه خود منحصر به فرد بوده و بهترین نوع میکس را دارد و در صنایع مختلف غدایی،دارویی،صنعتی،آرایشی و بهداشتی و … استفاده می شود.

این دستگاه از جنس تمام استیل یا آهن ساخته می شود. نحوه انتقال قدرت توسط الکترو موتور و گیربکس که به صورت مستقیم سبب حمل توپ می شود، می باشد. این نوع میکسر به خوبی فرایند مخلوط کردن را انجام می دهد و به دلیل وجود دو نوع پره حول یک محور مستقیم در کوتاه ترین زمان عملیات میکس انجام می شود.

در قسمت زیرین میکسر خروجی مواد به تناسب ظرفیت دستگاه در نظر گرفته شده است که می توان بعد از عملیات میکس مواد را به خطوط تولید و یا قسمت بسته بندی هدایت کرد.

نام دیگر میکسر پودر 

  • ریبون بلندر
  • بلندر
  • هم زن
  • هم زن صنعتی
  • مخلوط کن
  • میکسر

از این نوع دستگاه میکسر پودر می توان در صنایع دارویی که دارای بالاترین حساسیت در مخلوط کردن پودر است استفاده نمود. تنوع حجمی این مدل دستگاه ها همچون دستگاه های مدل مخزن ثابت ۵۰ ، ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰، ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۰۰۰ لیتر است که با توجه به وزن مخصوص ماده و پارتی که برای میکس تعیین می گردد می توان حجم دلخواه را انتخاب نمود که این موضوع در مدیریت هزینه برای خریدار حائز اهمیت است.

پره های رفت و برگشت در داخل مخزن شافت اصلی و فرعی و همچنین یاتاقان های تراشکاری شده بر روی مخزن و شاسی دستگاه از اصلی ترین قسمت های این ماشین است.

در دستگاه میکسر پودر علاوه بر موتور گیربکسی که برای گردش پره ها بر روی دستگاه نصب می شود از یک موتور گیربکس دیگر که بسته به سایز مخزن متغیر هست برای گردش مخزن استفاده شده است .

 

دستگاه میکسر پودر دبل شفت

این نوع میکسر پودر به شکل نیمه استوانه ای خوابیده تولید می شود که دو شفت به صورت طولی از آن عبور میکند و با حرکت خلاف هم این شفت ها که شکل خاصی دارند مواد با همدیگر ترکیب می شوند. به منظور ترکیب پود رهایی با چگالی بالا یا به اصطلاح پودر های سنگین از این نوع دستگاه ها استفاده می شود.

دستگاه میکسر پودر عمودی

این مدل دستگاه میکسر پودر به شکل عمودی است. میکسر پودر عمودی به صورت استوانه ای است که در زیر به یک مخروط می رسد. در این مدل یک ماردون در مرکز استوانه وجود دارد که مواد را از قسمت زیرین مخزن (بخش مخروطی) گرفته و به بالای مخزن انتقال می دهد.

خروجی اسکرو در قسمت بالایی مخزن می باشد و مواد پس از خروجی مجددا به درون مخزن وارد می شوند. انجام مکرر این فرآیند باعث مخلوط شدن مواد مختلف می شود. مخزن شامل یک شیر فلکه یا درچه خروجی و یک ورودی است که غالبا هر دو مورد در قسمت زیرین میکسر قرار دارند.یکی از اشکالات و معایب این مدل میکسر، کند و آهسته بودن فرآیند میکس و ترکیب مواد است .

عملکرد دستگاه میکسر پودر

در وهله اول انواع پودر مختلف با هر میزان را داخل مخزن ریخته و درب آن را می بندیم. درب مخازن دستگاه میکسر پودر به کمک تعدادی کلمپ کاملا آب بند می شود. سپس موتور پره دستگاه را استارت می کنیم، پس از مقداری میکس موتور مخزن را استارت می کنیم به طوری که ۱۸۰ درجه دوران کند سپس موتور مخزن را خاموش می کنیم . پس از انجام چند بار سیکل ذکر شده نهایتا شاهد میکس دقیق و صد در صدی از دستگاه خواهیم بود . سرعت میکس در این نوع دستگاه ها بسیار بالا بوده و حدودا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

فروش دستگاه گریس پرکن

امروزه با توجه به روند تولید استفاده از دستگاه های بسته بندی حائز اهمیت می باشد یکی دیگر از دستگاه های بسته بندی ماشین سازی چمران دستگاه گریس پرکن می باشد. باتوجه به تنوع و نوع این محصول در بازار (گریس سرد و گرم) می بایست نسبت به ساز کار محصول دستگاه مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه بسته بندی گریس می تواند اتومات و نیمه اتومات باشد که عملکرد این دستگاه ها به تلفیقی از سیستم هیدرولیک، پنوماتیک و مکانیک می باشد.در سیستم تزریق این دستگاه ها از پمپ خاص جهت انتقال مواد استفاده می شود.
دستگاه مجهز به مخزن ذخیره با حجم ۲۰۰ کیلوگرم نیز می باشد در سیستم هیدرولیک این دستگاه ها از مرغوب ترین نوع کالا استفاده شده است به منظور سهولت در امر انتقال گریس می توان از پمپ های انتقال گریس استفاده نمود. این دستگاه مجهز به پی ال سی و تابلو فرمان مجزا می باشد.

دستگاه پرکن گریس، در اندازه و سایز های مختلف تولید میشود، تعداد نازل های آن با توجه به درخواست خریدار متغیر میباشد.این محصول در مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید می شود. جنس بدنه دستگاه پرکن گریس از استیل و در صورت درخواست می توان به آن نوار نقاله و جت پرینتر هم وصل کرد. این دستگاه با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه میگردد. (ماشین سازی چمران).



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه پرکن مایعات

در صنایع بسته بندی استفاده از دستگاه پرکن از ضرورت خاصی برخوردار می باشد البته استفاده از این دستگاه در تمامی صنایع به دلیل خاص بودن مواد متفاوت می باشد.از این رو می توان پرکن ها را اعم از اتومات یا نیمه اتومات بودن شان به چند دسته تقسیم کرد.

دستگاه پرکن مایعات

پرکن سیلندر پیستون
پرکن پمپی
پرکن سقلی
پرکن‌ توزین دار
پرکن وکیومی

در تمامی موارد یاد شده سیکل عملکرد یعنی قسمت فیلر به یک صورت می باشد. استفاده از پرکن ها بنا بر نوع مواد اعم از ویسکوزیته و نوع محصول متفاوت می باشد، به طور مثال از پرکن های سیلندر پیستون برای مواد با غلظت تقریبا متوسط مورد استفاده قرار می گیر د و پرکن های ثقلی بیشتر برای مواد با غلظت پایین در حد آب مورد استفاده قرارمی گیرد
دستگاه پرکن پمپی قادر می باشد مواد با غلظت بالا را تزریق کنند که قدرت خروجی این نوع پرکن ها نسبت به تناسب مواد به گشتاور خروجی بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت انواع دستگاه لیبل زن اتوماتیک

لیبل یا همان برچسب میتواند از جنس کاغذ یا پلیمر یا فلز….باشد که جهت بسته بندی کالاها و شناسایی محصول یا نام محصول یا هشدار ها و یا بعضی برای هشدارها یا گارانتی محصول و حتی امنیت و مواردی ازاین قبیل کاربرد دارد نوع دیگری از برچسب ها نیز وجود دارد که با نام برچسب دیجیتال شناخته می‌شوند. برچسب ها می توانند درحالت های جداگانه رول وبه صورت ورق عرضه شوند ممکن است محصولی که لیبل به آن نصب می شود.

دارای مشخصات و شرایط خاصی باشد مانند وجود گرما و روغن در موتور اتومبیل که باعث می شود ماندگاری و چسباندگی لیبل مورد توجه قرار داشته باشد و یا محصول در معرض شرایط آب و هوایی خارج از فضای مجموعه(outdoor) قرار گیرد که در این صورت نیز کیفیت و نوع لیبل استفاده شده باید مطابق با این شرایط انتخاب و نصب گردد.

دستگاه لیبل زن

در دستگاه لیبل زن اتوماتیک از تکنولوژی جوهر جامد استفاده می شود. سرعت عملکرد بالای دستگاه و توانایی چاپ تا 6 خط از ویژگی های بارز این نوع دستگاه لیبل زن می باشد.
بنابراین دستگاه لیبل زن اتوماتیک بسیار مناسب برای واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ یا حجم تولید فراوان می باشد.از مزایایی این دستگاه، سرعت بالای چاپ برروی پاکت، لیبل، جعبه مقوایی (سرعت 300عدد دردقیقه) است.
بارز ترین مشخصه دستگاه لیبل زن ، قابلیت تنظیم محل دقیق چاپ برروی محصول می باشد.
دستگاه لیبل زن اتوماتیک توانایی تنظیم تعداد چاپ برروی محصول را دارد حتی قابلیت تنظیم و تغییر مکان لیبل برروی محصول را میتوان تغییر داد.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه پرکن اسپری

استفاده از اسپری هم دیگر محصولاتی ایست که امروزه به سرعت در بین مصرف کنندگان رو به افزایش می باشد این نوع محصول با توجه به گستردگی فراوان در تمام صنایع اعم از دارویی، بهداشتی، غذایی و شیمایی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسپری پرکن در دو مدل اتومات و نیمه اتومات ساخته می شود که هر کدام به نوبه ای خود دارای کارایی ویژه می باشد

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات

عملکرد این دستگاه کلا به صورت پنو ماتیک بوده که خود ضریب امنیت به دلیل استفاده از سیستم گاز را تضمین می کند این نوع دستگاه دارای سه نازل می باشد یک نازل تزریق مایع که به صورت سیلندر کار می کند یک نازل پانچ و نازل تزریق گاز این دستگاه قابلیت تزریق مواد در انواع قوطی در سایز های مختلف را دارا می باشد.

 

دستگاه پرکن اسپری اتومات

این دستگاه دارای سیستم انتقال قوطی می باشد و همچنین دارای یک نازل تزریق مایع و پانچ و چهار سیلندر تزریق گاز می باشد که البته قابلیت اضافه کردن هر کدام از موارد ذکر شده فوق را دارا می باشد یکی از برترین حسن های این نوع دستگاها جدا سازی اتاق تزریق گاز می باشد که خود اهمیت ویژه ای دارد یکی از مواردی که در استفاده از دستگاه اسپری پرکن حائز اهمیت می باشد قسمت باد رسانی این نوع دستگاها می باشد

در پایان مجموعه ماشین سازی چمران با توجه به نیاز مصرف کننده توانایی راه اندازی خطوط اسپری پرکن از مرحله ساخت تا تولید را دارد



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه تیوپ پرکن کرم های بهداشتی

استفاده از این محصولات به صورت می توان گفت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد هم از لحاظ اقتصادی و هم بهداشتی بودن نوع محصول و این روند در حال افزایش می باشد به گونه ای که تولید کنندگان محصولات آرایشی با توجه به تنوع محصول استفاده از بسته بندی در قالب تیوب را در اولویت کار خود قرارداده اند.یکی از واجب ترین دستگاه ها در کارخانه های محصولات آرایشی و بهداشتی ، دستگاه تیوپ پرکن کرم های بهداشتی و آرایشی است.

دستگاه تیوپ پرکن  ماشین سازی چمران با بهر گیری از تکنولوژی روز قابلیت بسته بندی انواع تیوپ را دارد عملکرد این نوع سیستم به صورت روتار می باشد. ابتدا اپراتور تیوپ را در محل فیکچر جا نمای می کند. سپس بعد از تشخیص سنسور قسمت فیلر دستگاه که به صورت سیلندر عمل می کند عملیات تزریق را انجام می دهد.

در مرحله بعدی سنسور خال بین فعال می شود وظیفه این سنسور تشخیص قسمت چاپ می باشد. تا در مرحله دوخت تیوپ اشتباهی دوخت نگردد. سپس بعد از مرحله خال خان سیستم دوخت فعال می شود و قسمت دوخت این نوع دستگاه به صورت اورتولاسونیک عمل می کند.

این نوع دوخت که بهترین نوع دوخت را شامل می شود بعد از اتمام مرحله دوخت محصول آماده شده توسط جک بیرون انداز از قسمت روتار دستگاه خارج می گردد.

قسمت برق دستگاه تیوپ پرکن از پی ال سی فرمان می گیرد. تمام قطعات پنوماتیک از  برند داخلی مورد استفاده قرار  گرفته الکترو موتورها و سنسورها نیز از مرغوب ترین نوع موجود در بازار استفاده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت انواع دستگاه پرکن مایعات

امروزه با توجه به گستردگی فضای تولید در تمامی صنایع و به دلیل رقابت در بازار های داخلی و خارجی استفاده از ماشین آلات حائز اهمیت می باشد و استفاده از  دستگاه های پرکن با توجه به نوع محصول و سازو کار صنایع مختلف نیاز است.

دستگاه پرکن چیست؟

در اصل هر دستگاهی که قابلیت پر کردن مواد را در ظروف داشته باشد به این نوع ماشین پرکن می گویند خود ماشین های فیلر یا پرکن نیز به چند دسته تقسیم می شود که همانگونه که توضیح داده شد بستگی به نوع مواد و محصول دارد

انواع پرکن ها :

  • پرکن سیلندر پیستون
  • پرکن پمپی
  • پرکن سقلی
  • پرکن پمپی لودسلی

تمامی این ماشین ها عملیات مظروف سازی را انجام می دهند ولی نحوه کار کرد تنها متفاوت می باشد

دستگاه پرکن سیلندر پیستون

این دسته از پرکن ها بیشتر برای مواد غلیظ ساخته می شود موادی که دارای غلظت بالا می باشند که این نوع ماشینها هم می توان صنع…

دستگاه پرکن پمپی

همان گونه که از نام پمپ مشخص می باشد عملکرد این نوع دستگاه به صورت پمپ می باشد این ماشین محدودیتی در حجم ندارد و همچنین گشتاور خروجی و نوع وسایز پمپ بستگی به غلظت محصول تعدا د نازلها و مسیر نصب دارد که این ماشینها هم می تواند صنعتی و نیمه صنعتی باشد و همچنین این ماشین در تمام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد عملکرد این نوع سیستم برقی،مکانیک و پنو ماتیک و گاها هیدرولیک نیز می باشد

دستگاه پرکن لودسلی

لودسل همان تراز و می باشد که صنایع ما شین سازی به آن لودسل گفته می شود این نوع سیستم دارای عملکرد مناسب می باشد و نوع لودسل برحسب مقدار گرمجاش که مصرف کننده اعلام می کند طراحی می شود ضریب خطا در این سیستم تقریبا ۲ درصد می باشد و گاها هم به صفر می رسد که همه اینها بستگی به غلظت مواد دارد.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت انواع دستگاه لیبل زن اتوماتیک

لیبل یا همان برچسب میتواند از جنس کاغذ یا پلیمر یا فلز….باشد که جهت بسته بندی کالاها و شناسایی محصول یا نام محصول یا هشدار ها و یا بعضی برای هشدارها یا گارانتی محصول و حتی امنیت و مواردی ازاین قبیل کاربرد دارد نوع دیگری از برچسب ها نیز وجود دارد که با نام برچسب دیجیتال شناخته می‌شوند. برچسب ها می توانند درحالت های جداگانه رول وبه صورت ورق عرضه شوند ممکن است محصولی که لیبل به آن نصب می شود.

دارای مشخصات و شرایط خاصی باشد مانند وجود گرما و روغن در موتور اتومبیل که باعث می شود ماندگاری و چسباندگی لیبل مورد توجه قرار داشته باشد و یا محصول در معرض شرایط آب و هوایی خارج از فضای مجموعه(outdoor) قرار گیرد که در این صورت نیز کیفیت و نوع لیبل استفاده شده باید مطابق با این شرایط انتخاب و نصب گردد.

دستگاه لیبل زن

در دستگاه لیبل زن اتوماتیک از تکنولوژی جوهر جامد استفاده می شود. سرعت عملکرد بالای دستگاه و توانایی چاپ تا 6 خط از ویژگی های بارز این نوع دستگاه لیبل زن می باشد.
بنابراین دستگاه لیبل زن اتوماتیک بسیار مناسب برای واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ یا حجم تولید فراوان می باشد.از مزایایی این دستگاه، سرعت بالای چاپ برروی پاکت، لیبل، جعبه مقوایی (سرعت 300عدد دردقیقه) است.
بارز ترین مشخصه دستگاه لیبل زن ، قابلیت تنظیم محل دقیق چاپ برروی محصول می باشد.
دستگاه لیبل زن اتوماتیک توانایی تنظیم تعداد چاپ برروی محصول را دارد حتی قابلیت تنظیم و تغییر مکان لیبل برروی محصول را میتوان تغییر داد.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

 

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد. نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.

دستگاه روغن پرکن  دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

 

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

 

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه گریس پرکن

گریس از مشتقات نفت و با غلظت بالا و بصورت مایع و نیمه جامد ، برای روانکاری استفاده میشود. پرکردن گریس به روش های معمولی و سنتی دارای زحمت زیاد و هزینه های بالایی هست . به همین جهت امروزه از دستگاه گریس پرکن استفاده میشود که این دستگاه های صنعتی، هم بصورت تمام اتوماتیک و هم بصورت نیمه اتوماتیک تولید میشود.

 

گریس چیست؟

گریس یک روان کننده نیمه جامد است. گریس به طور کلی از یک صابون امولسیون شده با روغن معدنی یا گیاهی تشکیل شده است. ویژگی مشخصه گریس ها این است که دارای ویسکوزیته اولیه بالایی هستند که با اعمال برش، افت می کند تا اثر یک یاتاقان روغن کاری شده با ویسکوزیته تقریباً مشابه روغن پایه استفاده شده در گریس ایجاد شود.

گریس ها روی مکانیسم هایی اعمال می شوند که به ندرت می توانند روغن کاری شوند و روغن روان کننده در موقعیت خود باقی نمی ماند. آنها همچنین به عنوان درزگیر برای جلوگیری از نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر عمل می کنند. بلبرینگ های روغن کاری شده با گریس به دلیل ویسکوزیته بالا، ویژگی های اصطکاک بیشتری دارند.

بدیهی است که گریس و روان کننده ها دارای ویسکوزیته های مختلفی مانند روغن موتور هستند. با این حال، روغن‌های دیگر، از روغن‌های ضروری گرفته تا روان‌کننده‌ها و گریس‌ها، دامنه ویسکوزیته را حتی بیشتر از آنچه در طیف وسیعی از روغن‌های موتور دیده می‌شود، گسترش می‌دهند

 

کارکرد دستگاه گریس پرکن

دستگاه پرکن گریس از پمپ یا پرکننده پیستونی برای ریختن گریس به ظروف به شیوه ای کارآمد استفاده می کنند. اگر بطری ها در طول ساخت، تحویل یا ذخیره سازی زباله جمع می شوند، ممکن است از ماشین های شستشو استفاده شود، اما همیشه در صنعت یک ضرورت نیستند.

دستگاه پرکن گریس برای انواع بطری های گرد پلاستیکی و شیشه ای، بطری های مربعی و بطری های مخصوص شکل و … مناسب است.

دستگاه پرکن گریس اتوماتیک از پمپ پیستونی برای پر کردن استفاده می کند. با تنظیم پمپ موقعیت، می تواند تمام بطری ها را با سرعت سریع و دقت بالا پر کند.

دستگاه پرکننده گریس اتوماتیک دارای ترتیب بالابر قلع است که برای اهداف بلند کردن چربی کارآمد ارائه شده است. این دستگاه به طور گسترده در خطوط بسته بندی صنایع مختلف برای ارائه عملیات بسته بندی صاف و دقت بالا مورد استفاده است. علاوه بر این، مجهز به پرکننده حجمی و نوار نقاله انتقال نیز می باشد.

انواع مختلفی از ماشین های پرکننده گریس در ماشین سازی چمران وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. شرکت ماشین سازی چمران، انواع ماشین‌های پرکننده و تجهیزات بسته‌بندی را طراحی و می‌سازد.

دستگاه پرکن گریس برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر صنعت گریس طراحی شده اند. ما ماشین آلات ایده آلی را برای رفع نیازهای پر کردن گریس و برآورده کردن اهداف تولید شما تولید می کنیم.

 

 

 

عملکرد دستگاه گریس پرکن به این شکل است که ظرف ها توسط اپراتور بر روی نوار نقاله قرار میگیرند و از مخزنی که در بالای دستگاه وجود دارد گریس به نازل ها انتقال و سپس ظرف ها را به میزان ظرفیت و مقداری که از قبل توسط لودسل مکعبی تنظیم شده است پر میکند و به طور اتوماتیک دریچه نازل ها بسته میشود وظرف های جدید زیر نازل ها قرار میگیرند.

 

دربندی ظرفها بطور اتوماتیک نیز انجام می‌شود. نازل ها با سیستم پنوماتیک کار میکنند و داری شیر اکشیوتر هستند. دستگاه دارای پمپ دنده ای ۲ اینچ با موتور ۳ اسب بخار است همچنین دارای اینورتور است که باعث کاهش انرژی مصرفی و کاهش هزینه برق، کاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور می‌شود.

 

 

وزن ‌تقریبی دستگاه حدود ۱۰۰۰ کیلو گرم است. از دیگر قابلیت های دستگاه گریس پرکن سفارش مشتری جهت تغییر تعداد نازل ها با حجم های متفاوت نیز می باشد. دستگاه پرکن گریس شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه تیوپ پرکن

دستگاه های پرکن تیوپ یا بسته بندی تیوپی (Tube Packaging Machine) برای پر کردن انواع مایعات غلیظ یا نیمه جامد مانند خمیر دندان، لوسیون، رنگ مو و غیره درون تیوپ و سیل کردن انتهای تیوپ استفاده می شوند و دارای گستره وسیع از کاربری در صنایع مختلف می باشد.

کاربرد دستگاه پرکن تیوپ

دستگاه تیوپ پرکن یا بسته بندی تیوپی (Tube Packaging Machine)  برای پر کردن انواع مایعات غلیظ یا نیمه جامد مانند خمیر دندان، لوسیون، رنگ مو و غیره درون تیوپ و سیل کردن انتهای تیوپ استفاده می شوند و دارای گستره وسیع از کاربری در صنایع مختلف می باشد.

تیوپ همانند یک سیلندر می باشد که در یک طرف دارای یک دهانه تنگ (شانه) جهت خروج مایع می باشد که می تواند بوسیله انواع مختلف درب بسته شود. تیوپ ها دارای حجم ۳ml تا ۵۰۰ml هستند و از جنس پلاستیک ، لمینت و یا آلومینیوم ساخته می شوند  و به همین دلیل در صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی بسیار پرکاربرد هستند.

 

 

 

بیایید به این نکته بپردازیم که بسته بندی تیوپی برای چه محصولاتی در صنایع مختلف استفاده می شوند؟

صنایع آرایشی: بسته بندی انواع لوسیون، رنگ مو، ژل، ضد آفتاب، انواع کرم دست و صورت و …

صنایع شیمیایی: بسته بندی انواع رنگ روغنی، رنگ اکرلیک، انواع چسب، انواع روان کننده و گریس و انواع سیل کننده

صنایع بهداشتی: بسته بندی خمیر رندان

صنایع دارویی: بسته بندی انواع پماد، قرص جوشان

صنایع غذایی: بسته بندی عسل، شکلات، ترشک، انواع سس

 

انتخاب نوع و جنس تیوپ

نوع تیوپ نقش مهمی در انتخاب نوع دستگاه بسته بندی تیوپ دارد. انتخاب نوع و جنس تیوپ با توجه به مشخصات محصول مشخص می گردد. یکی از مهم ترین موارد در انتخاب تیوپ سازگاری  محصول و عدم واکنش آن با سطح داخلی تیوپ می باشد. برای مثال محصولات شیمیایی مانند انواع چسب بدلیل خصوصیاتی که دارند در صورت تماس با مواد مختلف واکنش شیمیایی ایجاد می نمایند به همین دلیل شاهد هستیم که در اکثر موارد از تیوپ های آلومینیومی جهت بسته بندی این محصول استفاده می شود.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب تیوپ نوع درب یا شانه آن می باشد که با توجه به کاربرد محصول و نوع آن تعیین می شود. برای مثال جهت انواع چسب شانه های نازل شکل استفاده می گردد.

در زیر نام تعدادی از شانه ها آورده شده است.

•           شانه های Flip Top Caps

•           شانه های پیچی یا Screw Tops

•           شانه های چشمی

•           شانه های نازل دار

•           و …

 

تنوع بسیار زیادی از شانه ها وجود دارد. شما می توانید با توجه به نوع استفاده از محصول و مشاوره تولیدکننده آن را انتخاب نمایید.

 

انواع دستگاه پرکن تیوپ کدامند؟

در حالت کلی دستگاه های پرکن تیوپ در دو نوع خطی و روتاری ساخته می شوند ( دستگاه های روتاری با اقبال بیشتری در بازار روبرو هستند). علاوه بر این در هر دو سبک شاهد دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستیم. و حتی جهت کارگاه های کوچک با ظرفیت پایین، طراحی و ساخت دستگاه های دستی نیز انجام پذیرفته است.

انتخاب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن دستگاه پرکن تیوپ، به ظرفیت خط تولید و مقدار سرمایه گذاری مشتری مربوط می شود.

اجازه دهید تا مراحل مختلف عملکرد یک دستگاه تمام اتوماتیک را برای شما در زیر بیاورم.

1.         جاگذاری اتوماتیک تیوپ درون قالب دستگاه

2.         تنظیم محل قرارگیری تیوپ درون قالب با توجه به نقطه رنگی انتهای تیوپ بوسیله چشمی

3.         پر کردن تیوپ بوسیله نازل تا مقدار مشخص

4.         سیل انتهای تیوپ در یک یا چند مرحله ( با توجه به جنس تیوپ)

5.         خروج اتوماتیک تیوپ از درون قالب و انتقال به بیرون دستگاه

 

معمولا در دستگاه های نیمه اتوماتیک مرحله اول و دوم بصورت دستی انجام می پذیرد.

ظرفیت دستگاه های پرکن تیوپ به فاکتورهای زیادی مانند مکانیزم دستگاه، غلظت مایع، جنس تیوپ و ظرفیت تیوپ بستگی دارد. در حالت کلی دستگاه های نیمه اتوماتیک دارای ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ عدد در دقیقه می باشد ولی بوسیله دستگاه های تمام اتوماتیک، به ظرفیت ۵۰ تا ۱۵۰ عدد در دقیقه می رسیم.

دسته بندی دیگری که برای دستگاه بسته بندی تیوپی می توان نام برد مربوط به نحوی سیل تیوپ می باشد و برای تیوپ های لمینت و آلومینیوم متفاوت می باشد. تیوپ های لمینت و پلاستیک بوسیله حرارت المنت و یا جوش التراسونیک سیل می شوند. ولی برای تیوپ آلومینیومی، پس از چند مرحله تا زدن انتهای تیوپ و پرس نهایی این اتفاق می افتد.

 

فروش دستگاه پرکن تیوپ

فروش دستگاه پرکن تیوپ با شرایط مختلفی انجام می  پذیرد که با توجه به شرایط بازار، مشتری و ماشین ساز تعیین می گردد. جهت کسب شرایط فروش و مشخصات دستگاه پرکن تیوپ ساخت گروه صنعتی ماشین سازی چمران با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه استرچ پالت

شرکت ماشین سازی چمران با هدف تامین ماشین آلات صنایع بسته بندی و مشاوره در زمینه بسته بندی محصولات تاسیس گردیده است و اکنون با بهره گیری از تجربه زیاد موفق به ارائه ماشین آلات بسیار با کیفیت در این عرصه گردیده است. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های تولیدی شرکت چمران ، دستگاه استرچ پالت است که کیفیت بالایی دارد.

پالت چیست؟

پالت (pallet) یک وسیله تخت و رو صاف است که از چوب، پلاستیک و یا فلز ساخته می‌شود. که از آن جهت جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک پالت ها،استیکر برقی و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن استفاده می شود .

کالاها را بر روی آن قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر (فیلم استرچ) به پالت بسته می شوند. پالت ها با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند. مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا وزن بیشتری را تحمل نمایند و یا از جنس با استحکام بالاتری می سازند.

دستگاه استرچ پالت دستگاهی برای بسته بندی محصولات به روی انواع پالت می باشد. این دستگاه بسیار مناسب برای کشیدن انواع فیلم مخصوص استرچ بر روی محصولات مختلف روی پالت می باشد. از دستگاه استرچ پالت در کارخانجات صنعتی که دارای خطوط تولید بالا و نیازمند به حفاظت محصولات خود می باشند، استفاده می کنند.

 

کاربرد دستگاه استرچ پالت 

دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد مختلف استفاده می شود به طور مثال جهت بسته بندی پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل، پالت کاشی، پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد. می توان به جای استفاده از سیستم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینک و مشعل نیز استفاده نمود.

 

بطور کلی وظیفه دستگاه استرچ پالت، کشیدن نایلون استرچ به دور محصول می باشند تا یک لایه نایلونی محافظ دور بسته مورد نظر ما را احاطه کند. دستگاه استرچ پالت در مقایسه با سایر دستگاه های بسته بندی این چنینی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و به کمک آن می توان انواع محصولات با اشکال  و ابعاد گوناگون را به سادگی بسته بندی نمود.

اغلب این دستگاه ها توانایی تنظیم مقدار کشش فیلم استرچ را دارند. وظیفه شایان دستگاه استرچ پالت علاوه بر جلوگیری از گرد و غبار به محصول، محافظت از محصول می باشد.

  • بسته بندی انواع پالت کارتن با هر سایز ابعاد و اندازه
  • بسته بندی انواع بطری در تعداد بالا
  • بسته بندی همزمان چند کارتن بر روی پالت
  • مشخص بودن کالا از زیر پوشش نایلون استرچ

مزایای دستگاه استرچ پالت 

  • محافظت محصول از گرد و غبار
  • کمک به زیبایی محصول
  • سرعت بالا بسته بندی محصول

انواع دستگاه استرچ پالت 

1- دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

2- دستگاه استرچ پالت دروازه ای

3- دستگاه استرچ پالت مرغک دار

4- دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

6- دستگاه ربات استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان 

روند کار دستگاه استرچ پالت صفحه گردان به این صورت می باشد که پالت محصول را برروی صفحه گردان دستگاه قرارداده و لبه ی نایلون استرچ را به یک قسمت از پالت متصل می نماییم و سپس دستگاه استرچ پالت را استارت زده تا صفحه گردان شروع به چرخش کند و روند سلفون و استرچ کشی به دور پالت محصول انجام گیرد.

 

دستگاه استرچ پالت دروازه ای 

 

در دستگاه استرچ پالت دروازه ای، محصول توسط جک پالت یا لیفتراک به روی صفحه  قرار گرفته و با چرخش صفحه دوار دستگاه استرچ پالت، سلفون به دور محصول پیچیده می شود. کارکرد دستگاه استرچ پالت دروازه ای مشابه دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد. از دستگاه استرچ پالت دروازه ای جهت بسته بندی محصولات حجیم با وزن بالا استفاده می گردد.

 

 دستگاه استرچ پالت مرغکدار 

روند کار دستگاه استرچ پالت مرغکدار همانند دستگاه های استرچ پالت فوق می باشد با این تفاوت که در بالای دستگاه تکیه گاهی به صورت اهرم برای تثبیت و نگهداری پالت ها روی هم در قسمت فوقانی دستگاه تعبیه شده که از احتمال ریزش محصولات از روی پالت جلوگیری می کند. اهرم فوقانی دستگاه را مرغک می نامند.

 

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانطور که از اسم آن مشخص است کاربرد اساسی و اصلی در بخش سلفون کشی چمدان و ساک های مسافرتی داشته و بسته بندی مطمئن به دور از گرد و خاک و رطوبت را برای کاربران فراهم ساخته است. روند کار دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانند دستگاه های فوق می باشد.

 

دستگاه ربات استرچ پالت 

در استرچ پالت رباتی دستگاه به صورت ربات به دور پالت می چرخد و عملیات سلفون کشی را انجام می دهد و نیازی به حمل و هدایت پالت توسط لیفتراک و جک پالت به سمت دستگاه استرچ پالت نمی باشد. با این تفاوت که ربات استرچ پالت فرآیندی برعکس تمام استرچ پالت های نام برده دارد.

دستگاه ربات استرچ پالت دستگاه مجهز به سنسور چشم الکترونیکی می باشد که به صورت اتوماتیک به دور پالت می چرخد.در دستگاه ربات استرچ پالت هیچ محدودیت وزنی وجود ندارد. سرعت بالای ربات استرچ پالت و سهولت کار و عدم جابجایی پالت از مزایای این نوع دستگاه می باشد.

 

دستگاه سلفون کش یا استرچ کش 

بطور کلی سلفون کش به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می گردد.

سلفون کش دستی (استرچ کش دستی) 

این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی با روکش سلفون مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ظروف یکبار مصرف که حاوی مواد غذایی می باشد را توسط این دستگاه بسته بندی می نمایند. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی همچون گوشت ، مرغ ، ماهی، سبزیجات ، قارچ، قارچ دکمه ای میوه جات و … استفاده می گردد. عملیات بسته بندی در این دستگاه بصورت دستی بوده و توسط اپراتور به راحتی انجام می پذیرد.

سیستم الکتریکی این دستگاه به این صورت است که صفحه الکتریکی آن به طور مداوم گرم می باشد و دارای یه سیم برنده با ولتاژ پایین است که قبل از اینکه فیلم روی قسمت پایینی سینی بر روی صفحه داغ چسبیده شود، آن را برش می دهد. دمای صفحه داغ این دستگاه نیز قابل تنظیم می باشد. سلفون ها در عرض های متفاوتی وجود دارند تا برای بسته بندی یا همان سلفون کشی محصولات مختلف از قبیل محصولات گوشتی، سبزیجات، ماهی ، میوه و… مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه سلفون کش دستی دارای دو غلطک جهت چرخیدن رول به روی دستگاه و یک تیغه حرارتی جهت برش سلفون و اتویی تفلونی جهت چسباندن و جمع شدن سلفون به ظرف می باشد.

 

کاربرد دستگاه سلفون کش (استرچ کش اتوماتیک) 

کاربرد این دستگاه بیشتر در سوپر مارکت ها ، رستوران ها ، کافه ها ، فروشگاه های گوشت و پروتئینی، هایپر کارکتها، کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی می باشد.

 

سلفون کش اتوماتیک (استرچ کش اتوماتیک) 

در سلفون کش اتوماتیک بعد از قرار گرفتن ظرف حاوی محصول بروی کانوایر موجود بروی دستگاه کلیه عملیات پیچیدن فیلم سلفون غذایی به ظرف و برش و چسباندن به ظرف بصورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه میکسر پودر

یکی از مهمترین دستگاه ها در صنعت، دستگاه میکسر پودر می باشد این دستگاه کاربرد موثر و مهمی دارد به طوری که برای بهتر مخلوط نمودن از دستگاه میکسر پودر استفاده می شود.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که پودر حول محور یک شافت دور مسیر تیغه کشی می شود به صورتی که تیغه های کوچکتر پودر را از وسط به دیواره ها هدایت می کنند و تیغه های بزرگ پودر را از دیواره ها به وسط هدایت می کنند و این عمل سبب مخلوط شدن بهتر پودر می شود.

به طور واضح تر می توان گفت در دستگاه های میکسر پودری دو نوع تیغه وجود دارد، به دلیل کشیده شدن دو جهت تیغه یا پره حول محور یک شافت در دو مسیر جداگانه جهت ترکیب دو یا چند نوع پودر در زمان کوتاه باعث میکس دقیق مواد می‌شود.

در این نوع میکسرها به دلیل پره کشی به صورت مارپیچی و رفت و برگشتی در تمام جهات حرکت کرده و مواد مختلف را با حجم بالا و در زمانی کوتاه به صورت کاملا یکنواخت با هم ترکیب نموده تا در نهایت یک مخلوط همگن و خمیری شکل به دست آید. قطر شافت اصلی حامل پره ها بسته به عواملی مانند چگالی، دانه بندی و نوع مواد دارد.

دستگاه میکسر پودر ( ریبون بلندر) در ظرفیتهای 100، 200 ،300 ، 400 ، 600 ، 800 ، 1000 ، 1500 ، 2000 ، 5000 لیتری و به طور کامل از استیل یا آهن ساخته می شود، دستگاه از یک موتور گیربکس با دور پایین قدرت خود را دریافت می کند و مواد از دریچه ای در پایین دستگاه خارج می شود.

البته قدرت موتور دستگاه با توجه به حجم آن متغیر است. بیشترین کاربرد دستگاه میکسر پودر درتولید محصولات مواد بهداشتی ، مواد آرایشی ، تولید پودر اولیه برای مواد غذایی، مواد دارویی، مواد شیمیایی، تولید پودرهای گیاهی، صنعتی و … می باشد.

مشاهده این مطلب را از دست ندهید : پرکن و میکسر مایع ظرفشویی

به طور کلی دستگاه های میکسر پودر در دو نوع عمودی و افقی و با قابلیت های متنوع تولید می شوند و هر کدام دارای اهمیت خاصی می باشند، در بعضی موارد هنگام ترکیب مواد لازم است که دمای محیط کمی افزایش پیدا کند تا آن ماده درون دستگاه بهتر ترکیب شود .

به همین دلیل این دستگاه بلندر با دو جداره ساخته می شوند و در مدل دیگر این دستگاه بلندر با محفظه چرخان و گرد طراحی می شود که با چرخش این بخش هیچ گونه گرانول و پودری در کف این مخزن باقی نخواهد ماند.

دستگاه میکسر پودر بشکه ای

این میکسر یک محفظه به شکل استوانه دارد که به صورت افقی قرار گرفته و به دو سر استوانه شفت همراه با یاتاقان متصل شده است. یکی از شفت ها به الکترو موتور یا گیربکس متصل می باشد.

حرکت موتور موجب چرخش موتور می شود تا در هنگام چرخش استوانه حول محور عمودی خودش، باعث به هم خوردن پودر ها و در نتیجه ترکیب آن ها با هم شود.

دستگاه میکسر پودر دبل شفت

این نوع میکسر به شکل نیمه استوانه ای خوابیده تولید می شود که دو شفت به صورت طولی از آن عبور میکند و با حرکت خلاف هم این شفت ها که شکل خاصی دارند مواد با همدیگر ترکیب می شوند.

به منظور ترکیب پود رهایی با چگالی بالا یا به اصطلاح پودر های سنگین از این نوع دستگاه ها استفاده می شود.

 

دستگاه میکسر پودر عمودی

این مدل دستگاه میکسر پودر به شکل عمودی است. میکسر پودر عمودی به صورت استوانه ای است که در زیر به یک مخروط می رسد.در این مدل یک ماردون در مرکز استوانه وجود دارد که مواد را از قسمت زیرین مخزن (بخش مخروطی) گرفته و به بالای مخزن انتقال می دهد.

خروجی اسکرو در قسمت بالایی مخزن می باشد و مواد پس از خروجی مجددا به درون مخزن وارد می شوندانجام مکرر این فرآیند باعث مخلوط شدن مواد مختلف می شود. مخزن شامل یک شیر فلکه یا درچه خروجی و یک ورودی است که غالبا هر دو مورد در قسمت زیرین میکسر قرار دارند.یکی از اشکالات و معایب این مدل میکسر، کند و آهسته بودن فرآیند میکس و ترکیب مواد است .



:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت

در مطالب پیشین  دستگاه سیل القایی مورد بررسی قرار گرفت.این دستگاه از دستگاه های وکیوم و بسته بندی هست که در صنعت برای تولیدات به ویژه تولیدات مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.هدف استفاده از این دستگاه به طور کلی حفاظت از محصولات به تولید رسیده در برابر انواع آلودگی های محیطی می باشد.

در حقیقت می توان تعریف این دستگاه را به عنوان کاربرد این دستگاه معرفی کرد.این دستگاه در حقیقت با هدف افزایش نرخ حفظ سلامت محصولات تولیدی توسط کارخانه ها و کارگاه های تولیدی به بازار ارائه شده است.

 

دستگاه سیل القایی

به جهت یادآوری در مورد دستگاه سیل القایی ما مختصر در مورد این دستگاه توضیح و سپس شما را از طریق لینک ارئه شده به مطلب کامل دستگاه سیل القایی راهنمایی می کنیم. دستگاه سیل القایی از انواع دستگاه سیل وکیوم و از دستگاه های بسته بندی و پرکاربرد است که برای بسته بندی محصولات به ویژه محصولات خوراکی در ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌شود.

پر کاربرد ترین نوع دستگاه سیل القایی، نوع دستی است که برای بسته بندی محصولات در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک استفاده می‌شود. دستگاه سیل القایی مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند.

معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود.به طور معمول سرپوشش القایی چند لایه است و از کاغذ، موم چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده که روی در ظروف سیل می‌شود که به آن سیل آلومینیومی گفته می شود و برای انواع ظروف از جنس های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پت و شیشه کاربرد دارد.

مشاهده این مطلب»»فویل سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی

پیش از بررسی  کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت به صورت کوتاه در مورد نحوه کارکرد این دستگاه توضیحی مختصر میدهیم.به این ترتیب علاوه بر یادآوری دستگاه سیل القایی با نحوه کارکرد و همچنین کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت هم آشنا می شویم.

طرز کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل آلومینیومی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به  دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند به همین دلیل به دستگاه سیل القایی؛ دستگاه سیل وکیوم القایی نیز گفته می‌شود.

برای بررسی کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی ایمن و بهداشتی محصولات تولیدی
  • جلوگیری از سر ریز محصولات در صورت باز شدن درب به علت سهل انگاری
  • حفاظت محصول تولید شده در برابر آلودگی های محیطی
  • افزایش نرخ رضایتمندی مشتریان به دلیل خرید محصولی ایمن
  • محافظت از سلامت کودکانی که از سر کنجکاوی موفق به باز کردن درب محصول می شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

کاربرد دستگاه پرکن در صنعت

دستگاه پرکن در صنعت ظروفی همچون،کیسه ها ،بطری ها و قوطی ها را با یک میزان مشخص شده از محصولات تولید شده ای مانند محصولات آرایشی،غذایی،بهداشتی و یا دارویی پر می کند.دستگاه پرکن صنعتی یکی از مهم ترین دستگاه ها در خط تولید به شمار می آید که برای پر کردن ظروف از محصولات تولید شده کار برد دارد.

همانطور که بیان کردیم دستگاه پرکن صنعتی می تواند با دقت بالا،ظرفیت تعیین شده برای هر یک از ظروف را شناسایی و با وزنی صحیح محصولات را پر کند.قطعا تا به حال دیده اید که ظروف دارو های مایع کاملا برابر و یکسان پر شده باشند و یا دیگر ظروف حاوی محصولات.

این میزان از دقت به طور معمول اگر توسط انسان بخواهد انجام میگیرد موجب صرق زمانی بسیار طولانی خواهد شد و اگر برای کاهش زمان تولید سرعت پر کردن توسط انسان افزایش یابد به طور قطع برابری و دقت کاهش چشم گیری خواهد داشت.

مشاهده این مطلب»»تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

دستگاه پرکن در صنعت

با توجه به لینک بالا در خصوص تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق حتما متوجه شدید دستگاه پرکن دارای انواع گوناگونی است که ما در مطالب مختلف به این موضوع پرداخته ایم و شما می توانید با مراجعه به مطالب پیشین اطلاعات خوبی در این مورد به دست آورید

اما کاربرد دستگاه پرکن در صنعت چیست؟و این که دستگاه پرکن خود چگونه کار می کند و یا اینکه این دستگاه برای پر کردن چه ظروفی از چه محصولاتی کاربرد دارد؟از دستگاه پرکن اغلب برای پر کردن محصولاتی مایع یا گاز استفاده می کنند.

اما طیفی وسیعی از محصولات مختلف از جمله : محصولات پودری و گرانول، غذای حیوانات خانگی، مواد نیمه مایع مانند ژل، سس و رب گوجه فرنگی،مواد بهداشتی همچون دئودرانت ها و رژ لب، همگی از این فناوری استفاده می کنند.

دستگاه پرکن،بر اساس تقاضا ساخته و تولید می شود. ممکن است که در یک فرآیند تولیدی، تعداد محصول خروجی زیاد نباشد که در این صورت از دستگاه های دستی پرکن استفاده می کنند یا اینکه ممکن است ظرفیت تولید بالا باشد که در این صورت نیاز یک دستگاه پرکن تمام اتوماتیک، لازم و ضروری می باشد.

بنابر این می توان نتیجه گرفت این دستگاه هم میتوانید در زمان حجم بالای تولید به کار برده شد و هم در زمانی که حجم کم تری از تولید وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دستگاه پرکن نیمه اتومات مخصوص چسب

 

استفاده دستگاه پرکن در صنعت

دستگاه پرکن مشکلاتی مانند پر کردن نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه یا محصولات شوینده مانند فوم یا مایع دستشویی را به راحتی مرتفع می کند که این خود یک نقطه قوت برای این دستگاه ها به شمار می رود. در این روش نازل پرکننده به داخل ظرف مورد نظر وارد شده و همزان که در حال عملیات پر کردن است، به سمت بالا حرکت می کند این حرکت ممکن است که بالعکس باشد و ظرف در حال پر شدن، بالا و پایین برود تا از هدر رفتن محصول یا ترشحات احتمالی جلوگیری شود.

به این ترتیب می توان از این مطالب نتیجه گرفت:

کاربرد دستگاه پرکن در صنعت بسیار گسترده و بسیار ضروری ست،می تواند دقت و سرعت را بالا ببرد،می تواند از سر ریز و برون ریز مواد تولید شده جلوگیری کند می تواند مجوب کاهش قیمت تمام شده محصولات شود می تواند موجب افزایش نرخ تولید گردد و همچنین در نهایت می تواند موجب زیبایی محصول شود.

زمانی که ما درب یک محصول را باز میکنیم تا حدی مشخص از محصول پر شده است و این محصول به قسمت های بالایی ظرف نچسبیده،به در نچسبیده و منظره ای منظم را در برابر دید مشتریان قرار می دهد.

مشاهده این مطلب»»قیمت + ساخت انواع دستگاه پرکن مایعات

خرید دستگاه پرکن

با توضیحات ارائه شده در مورد کاربرد دستگاه پرکن در صنعت شاید به فکر تهیه این دستگاه برای خطوط تولید خود باشید. می توانید برای اینکار با مشاوران چمران ماشین تماس بگیرید و از راهنمایی ها و مشاوره های کارشناسان ما بهره مند شوید تا برای راه اندازی خط تولید جدیدتان از همه ی طرفیت های مکانیکی بهره مند شوید.ما منتظر تماس شما باکارشناسانمان هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه لیبل زن چه کاربردی دارد؟

همه ما قطعا برچسب هایی را بر روی محصولاتی که خریداری میکنیم دیده ایم، برچسب هایی که به ما اطلاعات مختلفی را در مورد محصول و همچنین مجموعه سازنده اش می دهد و ما از این طریق می توانیم در خرید خود موفقیت بیشتری داشته باشیم.این برچسب ها به اصطلاح لیبل نامیده می شوند.اما فکر کرده اید که این لیبل ها چگونه با چنین دقت و ظرافتی بر روی همه محصولات بدون کم ترین درصد خطا قرار گرفته اند؟آیای نیروی انسانی زیادی در آن مجموعه همه ی وقت و دقت خود را صرف انجام این کار میکنند؟با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم و سپس بدانیم دستگاه لیبل زن چه کاربردی دارد؟اگر تمایل به خرید دستگاه لیبل زن دارید می توانید با کارشناسان فروش شرکت ماشین سازی چمران ارتباط بگیرید و خرید نمایید.

دستگاه لیبل زن چیست؟

در ابتدای مطلب لیبل را شناختیم و به خوبی میدانیم که لیبل چیست،اما سوالی در این مورد بیان شد که آیا این لیبل ها را نیرو های انسانی مجموعه ها بر روی محصولات می زنند؟قطعا پاسخ این سوال در مورد محصولاتی که لیبل هایشان بدون کمترین درصد خطا و با ظرافت در محل مورد نظر قرار گرفته است منفی ست.

دستگاه لیبل زن وظیفه این امر مهم را بر عهده دارد.این دستگاه به ما مجموعه ها کمک می کند تا وظیفه زدن لیبل بر روی محصولات از دوش نیروی انسانی گرفته شود.تنها کافی ست مختصات را وارد کرده و ظروفی که نیاز به لیبل دارند را در زمان درست در خط قرار دهیم.

سپس شاهد اجرای بی نقص و دقیق این دستگاه کاربردی خواهیم بود.دستگاه لیبل زن چه کاربردی دارد؟حالا که میدانیم دستگاه لیبل زن چیست می توانیم به راحتی پاسخ این سوال را بیابیم.با ما همراه باشید.

انواع دستگاه لیبل زن

کاربرد دستگاه لیبل زن

بسیار خب حالا می توانیم هم از مزایای دستگاه لیبل زن بگوییم و هم بگویی که این دستگاه چه کاربردی دارد؟همان طور که از نام این دستگاه مشخص است،این دستگاه وظیفه نصب لیبل ها را بر روی محصولات تولید شده دارد و این کار را به تنهایی و با دقت بالا انجام میدهد.

همچنین نوع دیگری از این دستگاه خود لیبل را برای ما آماده می کند که به آن نیز خواهیم پرداخت.اما چرا باید به جای نیروی انسانی برای زدن لیبل ها از دستگاه لیبل زن استفاده کنیم؟اگر زیبایی برای مجموعه های تولید کننده اهمیننت داشته باشد،اگر نظم برای مجموعه های تولید کننده مهم باشد می توانیم به این مجموعه های برای درج لیبل ها بر روی محصولاتشاندستگاه لیبل زن را معرفی کنیم،چرا که با بالاترین دقت و بدون درصدی خطا لیبل ها را منظم بر روی محل مورد نظر نصب می کند.همچنین از هزینه سربار پرداخت دستمزد مجموعه ها را رها می کند و نیز از روی دوش کارگران زحمت کش باری را در حد توان خود بر میدارد



:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

خرید دستگاه لیبل زن

یکی از دستگاه های مهم که در بسیاری از مشاغل مورد استفاده است دستگاه لیبل زن یا پرینتر لیبل می باشد به عبارتی دیگر زمانی که کالایی بسته بندی می شود بایستی بر روی آن کالا مشخصات،قیمت و تاریخ تولید و انقضا به صورت برچسب یا همان لیبل زده شود از طرفی دیگر با توجه به تعداد بالای کالاهای تولیدی که در کارخانه ها تولید می شود قطعا درج لیبل به صورت دستی غیرممکن و تا حد زیادی زمان بر است.

از همین رو بهترین گزینه استفاده از دستگاه لیبل زن می باشد .برای خرید دستگاه لیبل زن نیز همانند سایر دستگاه ها و ملزومات مهم و کاربردی بایستی اطلاعات جامع و کاملی درباره نوع و شیوه کارکرد دستگاه داشته باشید.

درباره دستگاه لیبل زن

قطعا برای برخی از افراد این سوال پیش آمده که دستگاه لیبل زن چه کاربردی دارد و اصولا چگونه کار می کند؟همانطور که از نام لیبل نیز مشخص است به دستگاهی که برچسب یا اتیکت کالا را بر روی آن می چسباند ، دستگاه لیبل زن می گوییم .

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتر(لیبل پرینتر) می باشد که از آن برای چاپ کردن حروف ، بارکد و اعداد بر روی برچسب با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله ی لیبل حرارتی انجام می دهد. دستگاه لیبل زن شامل قطعات مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل می باشد.

 

کارکرد دستگاه لیبل زن

با توجه به تنوع در دستگاه لیبل زن می توان گفت کاربرد آن نیز متنوع می باشد اما به طور کلی از این دستگاه درموارد بسیاری استفاده می شود، علاوه بر کارخانه ها در بانک ها،رستورانها،فروشگاه و داروخانه ها یا سازمان و شرکت های اداری نیز از این دستگاه استفاده می کنند.

به عبارتی مهم ترین کاربرد دستگاه لیبل زن درج برچسب و اتیکت بر روی محصولات در کمترین زمان می باشد.همچنین سرعت کارکرد این دستگاه بسیار مهم است زیرا در سرعت بالا قطعا کیفیت و روند برچسب گذاری نیز سریع تر انجام می شود.

 

نحوه کار با دستگاه لیبل زن دستی

به طور کلی کار با دستگاه لیبل زن بسیار آسان می باشد اما در دستگاه لیبل زن دستی بایستی دستگیره موجود در این دستگاه را با کمک اپراتور لیبل حرکت دهید و به این صورت برچسب ها بر روی بسته بندی محصولات نصب می شوند. دستگاه لیبل زن دستی مزیت های بسیاری دارد که یکی از آنها حمل آسان است.

مشاهده این مطلب>>دستگاه لیبل زن چه کاربردی دارد؟

نحوه کار با دستگاه لیبل زن اتوماتیک

یکی از دستگاه های لیبل زن که در صنعت کاربرد بسیاری دارد دستگاه لیبل زن اتوماتیک می باشد، دستگاه لیبل زن اتوماتیک دارای دو نوع است. نوع اول لیبل زن اتوماتیک حرارتی و نوع دوم لیبل زن پشت چسب دار است.

به طور دقیق تر می توان گفت که مهم ترین دستگاه در خط تولید و بسته بندی محصولات دستگاه لیبل زن اتوماتیک می باشد.

در کارخانه هایی که بر روی محصولات به صورت اتوماتیک برچسب زده می شود ابتدا محصولات بر روی یک نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن حرکت می کنند و برچسب ها به صورت اتومات بر روی محصولات زده می شوند.

 

نکات مهم در خرید دستگاه لیبل زن

در خرید دستگاه لیبل زن دستی وزن دستگاه بسیار مهم است زیرا در صورتی که دستگاه سبک باشد برای حمل آسانتر است.میزان حافظه دستگاه بسیارمهم است پس هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید زیرا با توجه به میزان نیازتان به حافظه دستگاه نیاز دارید .

نوع فونت ها و فریم ها در دستگاه لیبل زن بسیار مهم می باشد قبل از خرید به این نکته نیز توجه کنید. دستگاه لیبل زن تنوع بسیاری دارد قبل از خرید تنوع و قیمت دستگاه را بررسی کنید. به طوری که بعضی از دستگاه های لیبل زن به صورت چاپ برچسب رول می باشند یعنی برچسب های مورد نظر در تعداد بسیار زیادی رول شده اند و توسط دستگاه بر روی محصولات و یا مواد غذایی چسبانده می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

انواع دستگاه پرکن مایعات

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت تولید و بسته بندی محصولات دستگاه پرکن مایعات می باشد که برای انواع محصولات و مواد با حالت جامد، مایع و … کاربرد دارد به طوری که برای پرکردن شیشه های مربا یا قوطی رب در صنایع غذایی و برای پر کردن دوغ یا الکل و آب رادیاتور یا آب اسیدی از دستگاه پرکن مایعات استفاده می شود.

دستگاه پرکن انواع متفاوتی دارد که با توجه به ماده ای که باید در ظرف مورد نظر پر شود نوع دستگاه مشخص می شود،دستگاه پرکن مایعات برای پرکردن انواع مایعات مورد استفاده است. دستگاه پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز کاربردهای متنوعی  دارند.

اساس کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می تواند پرکن وزنی باشد مانند پرکن آب رادیاتور و پرکن آب اسید، دستگاه پرکن پمپی با پمپ سانتریفوژی برای پرکردن دوغ، پرکردن الکل استفاده می شود و دستگاه پرکن پیستونی برای مواد غذایی همچون انواع مربا و عسل کاربرد دارد.

پرکن های رومیزی پیستونی نیز جزء پرکن نیمه اتوماتیک می باشند و از نوع پرکن پیستونی هستند و در فروشگاههای مواد غذایی و کارگاه های کوچک بکار می روند مانند پرکن سس و پرکن آب لیمو. از دستگاه های پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای مواد غلیظ و رقیق استفاده می شود.

دستگاه های پرکن مایعات جهت انتقال انواع مایعات غذایی مانند خامه های شیرینی،شکلات صبحانه، شیره خرما، پرکردن عسل، و انواع روغن های خوراکی و آب معدنی و همچنین انتقال مایعات شیمیایی به ظروف و بطری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه ها برای مایعاتی مانند گریس و وازلین که بعد از سرد شدن تغییر ماهیت می‌دهند نیز کاربرد دارند. این دستگاه های بسته بندی همراه با گرمکن و میکسر طراحی می‌شوند.

دستگاه پرکن مایعات رقیق

از دستگاه پرکن مایعات رقیق برای پر کردن انواع مایعات رقیق در ظرف های مختلف استفاده می شود. به طور کلی تعریفی که برای مایعات وجود دارد که حداکثر ویسکوزیته آنها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون است.

از این مدل برای پر کردن ظروف برای مایعات رقیق با درصد غلظت پایین مثل آب معدنی، اسید، دوغ، باتری، سید کننده ها، نوشیدنی های طعم دار، مایعات شیمیایی، غذایی و دارویی و.. استفاده میشود. دستگاه پرکن مایعات رقیق که به پرکن ثقلی معروف است از انواع دستگاه های صنایع غذایی می باشد و کارکرد آن بدون پمپ یا موتور و بر اساس نیروی جاذبه زمین (ثقل) می باشد.

مشاهده این مطلب>>کاربرد دستگاه پرکن در صنعت

انواع دستگاه پرکن مایعات

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ
  • دستگاه پرکن مایعات روتاری
  • دستگاه پرکن خطی مایعات

 

کارکرد دستگاه پرکن مایعات

به طور کلی سه مکانیزم پرکن پمپی، پرکن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی برای تزریق مایعات با هر نوع غلظتی وجود دارد. هر کدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب و برای مایعی دیگر کارا نباشد. از این جهت انتخاب درست مکانیزم تزریق اهمیت ویژه ای دارد.

مکانیزم پمپی معمولا دقت چندانی ندارد و می توان برای انواع مایعات از آن استفاده کرد. اما به دلیل ماهیت کارکرد برای موادی همچون گریس سرد که چسبندگی زیادی دارند بسیار گزینه مطلوبی حساب می شود.

معمولا برای دستگاه پرکن  دوغ ، انواع شوینده ها و سایر مایعات از دستگاه پرکن ثقلی استفاده می شود. این سیستم ارزان قیمت ترین روش تزریق است و به کمک جاذبه و وزن خود مایعات عملیات پر کردن صورت می گیرد. این روش در بیشتر مایعات رقیق استفاده می شود  .

پرکن سیلندر پیستون نیز روشی دیگر است که در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار میگیرد و دقت بالایی دارد. به دلیل ثابت بودن حجم تعیین و تنظیم شده ،خطای مقدار تزریق مواد خیلی کم می باشد به همین علت در مایعات با غلظت زیاد از این روش استفاده می شود.

تعداد نازل در دستگاه پرکن با توجه به راندمان تعیین می گردد. دستگاه درب بند و دستگاه سیل القایی و همچنین دستگاه جت پرینتر و تونل شیرینگ بر روی دستگاه پرکن ، بسته به سفارش خریدار نصب می شود به همین علت تعیین قیمت دستگاه پرکن بسته به راندمان و نوع متعلقات ان متفاوت می باشد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی در پرکردن انواع بطری سرکه، دوغ ، آب میوه ، حلال ها ، انواع مایعات شیمیایی ، انواع شوینده ها و سایر مایعات رقیق است . این دستگاه مناسب برای پرکردن انواع مایعات رقیق است و به صورت تمام اتوماتیک می باشد.

برای پر کردن انواع مایعات رقیق در بطری های شیشه ای و پت از ۱۰۰ سی سی تا ۴۰۰۰ سی سی بکار می رود. از آن می توان برای پر کردن انواع مایعات رقیق خوراکی نظیر آب معدنی  آب میوه، آب مرکبات و همچنین آب باطری ، کود مایع ، آب ژاول ، عطر و استون استفاده نمود.



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

تفاوت دستگاه پرکن و دستگاه سیل القایی

دستگاه پرکن  یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت و تولید کالاها می باشد به طوری که از دستگاه پرکن برای پر کردن انواع شیشه ها و بطری های مواد غذایی و سایر تولیدات کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود. به طور کلی دستگاه های پرکن انواع متفاوتی دارند، دستگاه های پرکن مایعات، پرکن پودر و گرانول ها جز دستگاه های پرکن می باشند.

یکی دیگر از دستگاه های کاربردی، دستگاه سیل القایی است البته تفاوت دستگاه پرکن و دستگاه سیل القایی بسیار است ولی هر دو از دستگاه های مورد استفاده در صنایع غذایی و سایر کالاهای تولیدی می باشند.

 

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی دستگاهی کاربردی در صنعت است که برای سیل کردن دهانه بطری و انواع ظروف قبل از در بندی بکار می رود. طرز کار ماشین به این صورت است که واشر مخصوص سیل القایی در داخل درب قرار می گیرد و پس از دربندی توسط ماشین یا دست به کمک امواج الکترومغناطیس با فرکانس بالا لایه فلزی داخل واشر گرم شده و لایه لاستیکی زیر خود را ذوب و به لبه درب می چسباند.

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

کارکرد دستگاه سیل القایی اتوماتیک به این صورت می باشد که واشر را در درب بطری قرار داده و پس از بسته شدن درب بطری، ظرف ها توسط کانوایر به سادگی از زیر هد دستگاه (که بروی نوار نقاله نصب شده است)، عبور می کنند. به این ترتیب ظرف ها از میان میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط دستگاه عبور کرده و سیل می گردد. در اثر القا جریان الکترومغناطیسی واشر القایی بروی ظرف سیل می گردد.

درباره دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن در مدل های متنوعی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری گرفته تا پرکن مایعات و … همگی در بخشی از صنایع کاربرد دارند. اسپری پرکن دستگاه اسپری پرکن به دو صورت نیمه خودکار و خودکار تولید می شوند.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک از سه قسمت: پرکن، پرچ کن و تزریق گاز می باشد که در یک فیکسچر به صورت خطی قرار دارد. ابتدا اپراتور قوطی خالی را در زیر قسمت پرکن قرار داده و با فشردن پدال پروسه ی تزریق انجام می گیرد سپس با قرار دادن قوطی بعد قوطی اول در زیر هد پرچ کن قرار گرفته، بعد از قرار دادن والو برروی قوطی اول پروسه ی تزریق و پرچ انجام می گیرد .

 

دستگاه پرکن پمپی مخصوص پرکردن مایعات غلیظ از قبیل انواع روغن های شیمیایی و غذایی، مارمالاد، انواع شربت و … است. در این گونه دستگاه ها تعداد نازل یا تعداد حجم های انتظار متغییر میباشد، همچنین مقدار ریزش یا تزریق مواد با مکانیزم های مختلف قابل کنترل است.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات در چند قالب که بسته به نوع ماده و یا غلظت آن طبقه بندی می شوند که این امر در مکانیزم های پرکردن آنها و یا موادی که برای آن دستگاه استفاده می شود تاثیر دارد . مکانیزم های پر کردن در دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک به سه دسته پمپی ، سیلندر پیستونی و ثقلی تقسیم می شوند که کاربرد هر یک متفاوت است.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب می شوند. در یک تعریف ساده، ویسکوزیته یا گرانروی مقاومت ماده دربرابر جاری شدن هست. به دلیل این ویژگی برای پرکردن این جور مایعات می بایست از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده نمود.

موادی همچون گریس ، روغن های شیمیایی با غلظت زیاد ، شیره ، عسل و مربا نمونه هایی از مایعات با گرانوری زیاد هستند که برای بسته بندی آن ها نیاز به پرکن مایعات غلیظ است. پر نمودن این گونه مایعات از حساسیت خاصی برخوردار است. زیرا مقدار تنظیمات اشتباه یا حتی طراحی اشتباه در مکانیزم پر کردن موجب خطاهای غیر قابل قبول می گردد.

بر خلاف پر کن مایعات رقیق که با کمک سیستم ثقل و وزن خود مایع پر کردن انجام می گرفت، در دستگاه پرکن مایعات غلیظ در وهله اول بهترین مکانیسم سیلندر پیستون می باشد. البته برای این کار مکانیزم های دیگری هم وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ویژگی های دستگاه لیبل زن

یکی از دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمران، دستگاه لیبل زن می باشد این دستگاه کاربرد فراوانی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی دارد. به عبارتی دیگر با استفاده از دستگاه لیبل زن، مشخصات کالا و محصول تولیدی بر روی آن درج می شود. در این متن درباره ویژگی های دستگاه لیبل زن توضیحات مختصری بیان می کنیم.

دستگاه لیبل زن دارای قطعات مختلفی است که هرکدام وظایفی بر عهده دارند. این اجزاء شامل غلطک فید و نگهدارنده، مین برد، هد حرارتی یا همان ترمال هد و نگهدارنده  ریبون می شود. خرابی هر یک از این قطعات می تواند روند کار آن را مختل کند.

مشاهده این مطلب>>خرید دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن

در ساخت دستگاه لیبل زن از موادی استفاده شده است که آن را ضد زنگ می کند. این قابلیت عمر آن را افزایش داده و هزینه ی استهلاک آن را پایین می آورد. همچنین پوشش های پلیمری، رنگ ضد زنگ و قطعات داخلی فلزی اصل، عمر این دستگاه را چند برابر تضمین می کنند.

وجود سیستم انتقال قدرت و الکتروموتور هایی که کارکرد این وسیله را به بهترین حالت پیش می برند از دیگر مزایای دستگاه لیبل زن محسوب می شوند. وجود قطعات الکترونیکی و برقی برای سهولت کار با این وسیله در آن تعبیه شده است.

 

مین برد دستگاه لیبل زن 

این بخش از دستگاه به عنوان لیدر کل دستگاه شناخته می شود و نام دیگر آن مادر برد لیبل زن است. در واقع تمامی این اهمیت ها به این برمی گردد که این قطعه نقشی کلیدی در کل سیستم ایفا می کند و دستور چاپ را به تمامی نقاط مانند هد موتور فید سنسورهای گپ  می دهد.

همچنین این قطعه رهبری ریبون و متد کارکرد و چاپ را نیز انجام می دهد  وکار ارتباط با کیس و لپ تاپ را از طریق پورت های ارتباطی لیبل زن نیز توسط مین برد و آی سی هایی که در آن وجود دارند ساماندهی می شود.

غلطک فید: کارایی غلطک فید ایجاد هماهنگی بین لیبل و ریبون و  نیز جابجایی لیبل و ریبون از مخزن می باشد.

موتور فید: کشیدن لیبل هنگام فرایند چاپ و ریبون توسط موتور دستگاه لیبل زن انجام می شود.

نگهدارنده لیبل و ریبون: مدیا یا لیبل و ریبون به گونه ای طراحی شده است که روی یک غلطک قرار بگیرد تا لیبل ها کاملا باز شوند.

 

درج لیبل روی بطری ها

به طور کلی از دستگاه لیبل زن برای چسباندن و درج لیبل بر روی هر نوع کالایی می توان استفاده کرد، بر روی بطری های آب معدنی، انواع سس، قوطی های مواد غذایی و …. با استفاده از دستگاه لیبل زن ،برچسب کالا را می چسبانند. فرایند درج لیبل بر روی بطری به صورت دستی و لیبل زن پشت چسب دار انجام می شود.

با این حال سال هاست شرکت هایی که تولید انبوه دارند از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای زدن لیبل روی محصولات استفاده می کنند. این دستگاه ها نکات مثبت و مزایای بسیاری دارند و تاثیرات سودمندی در روند تولید و لیبل زنی ایجاد خواهند کرد.

 

مزایای دستگاه لیبل زن

  • قیمت کمتر: بسیاری از تولید کنندگان تا پیش از ورود این دستگاه پیشتر مجبور به استخدام نیروی انسانی بودند که به مراتب هزینه ی بیشتری را شامل می شد و به دلیل سرعت پایین تولید کمتر و در نتیجه سود کاهش می یافت. اما امروزه با داشتن این دستگاه تمامی کار ها با کمترین هزینه انجام می شود.

 

  • زیبایی محصول: یکی از مهم ترین نکات در بازار، که پر از برند ها و مارک های مختلف است، توجه به زیبایی محصولات است. زمانی که لیبل بصورت کاملا استاندارد روی محصول قرار گرفته باشد، قطعا توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

 

  • مقاومت بالا: مقاومت بالا در برابر حرارت و ماندگاری بیشتر محصول مورد نظر بسیار مهم است و دستگاه لیبل زن این ویژگی را داراست.

 

  • صرفه جویی در وقت: با استفاده از این محصول یا محصولات، کار لیبل زنی در کمترین زمان ممکن و با بهترین حالت و کیفیت ممکن، کار شما انجام خواهد شد.

انواع دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن پشت چسب دار

دستگاه لیبل زن پشت چسب دار معمولا در صنعت برای برچسب زنی ظروف گرد و به خصوص آب معدنی و بطری ها مورد استفاده قرار می گیرند. این ظروف می توانند شامل مواد شوینده، آشامیدنی، خشکبار ریز و دیگر مواد غذایی باشند.

این دستگاه بعد از قرار گرفتن روی لیبل در دستگاه بوسیله ی سنسور ها یی که وجود دارند محل مورد نظر در بطری و ظروف دیگر را شناسایی و بعد از تشخیص، لیبل روی محل مورد نظر چسبیده می شود. معمولا این دستگاه از دو جهت توانایی لیبل زن می باشد و دور تا دور محصول را پوشش می دهد.

دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن دستی به داشتن وزن سبک، قابلیت خوردن باتری مشهور است همچنین  دارای کیبورد است و این توانایی را دارد که بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ  اقدام به چاپ برچسب کند.، این دستگاه قادر است در هر زمان متن محتوای برچسب را بنویسد و حتی ویرایش کند و بعد به چاپ برساند. برچسب های این دستگاه قیمت مناسبی داشته و همین نکته توجه بسیاری را به آن ها جلب می کند.



:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

خرید دستگاه پرکن مایعات

یکی از دستگاه های مهم در صنعت، انواع دستگاه پرکن است به عبارتی دیگر در کارخانه ها و کارگاه های تولید کالا و مواد غذایی از دستگاه پرکن مایعات استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه انواع مایعات با گرانروی و غلظت های متفاوت داخل بطری و قوطی ها پر می شوند. به طور کلی پر کردن مواد غذایی به داخل انواع قوطی ها بدون دخالت دست و با دستگاه پرکن  انجام می شود.

درباره دستگاه پرکن مایعات

به طور کلی مواد سیال می بایست با مکانیزم مخصوص خود پر شود. مایعات دارای غلظت های مختلفی هستند. برخی مانند آب به سرعت به شکل ظرف در می آیند و بسیار رقیق هستند که با مکانیزم ثقل پر می شوند. برخی مایعات مانند مواد روغنی و ژل ها دارای غلظت بیشتری هستند که بهترین گزینه مکانیزم موتور و پمپ است تا با مکش از مخزن هدایت و به نازل برسد. دسته دیگری از مایعات مانند عسل نیازمند سیستم سیلندر پیستون است تا امکان پر شدن مهیا شود. درصد خطا در این سیستم بسیار اندک است.

اضافه کردن بر تعداد نازل های پرکن در مایعات مرسوم است. دستگاه پرکن مایعات را به صورت خطی و روتاری تولید می کنند که هرکدام ویژگی های خود را دارد.دستگاه پرکن گریس یکی از نمونه ماشین های پرکن محسوب می شود. این دستگاه دارای سیستم پمپ برای تزریق است. انواع شیره ها و مواد روغنی شکل نیز امکان تزریق در ظرف را دارند.

امکان تغییر در تعداد نازل ها بر آب بهره بری بیشتر وجود دارد. سیستم تایمر زمان قطع عملکرد پر کردن را کنترل می کند تا با دقت هرچه بیشتر مواد درون ظرف جای گیرند. برای پر شدن بهتر گریس و مواد روغنی سیستم تزریق از کف ظرف انجام می شود تا فضای خالی در ظرف ایجاد نشود.ظرفیت کاری چنین دستگاه را می توان در هر ساعت تا ۴۰۰ ظرف ۱ لیتری تخمین زد. برای حذف نیروی کاری و اتوماتیک سازی دستگاه می توان از نوار نقاله و دستگاه درب بندی استفاده نمود.

 

دستگاه پرکن پودری

موادی که به صورت گرده ای، پودری یا گرانولی شکل هستند را با پرکن پودری بسته بندی می کنند. این نوع ماشین آلات دارای یک مخزن دپو هستند که با فشردن پدال عملیات پر شدن آغاز می گردد. مکانیزم عملکردی آن عموما با چرخش ماردون و انتقال مواد از مخزن به خروجی نازل در بازه زمانی تعیین شده صورت می گیرد.

موتور مورد استفاده در این ماشین ها از نوع ترمز دار است تا بعد از قطع ریزش، درجا توقف کرده و چرخش ماردون صورت نگیرد. دامنه پرکردن می توان از ۱۰ گرم تا ۱۰۰ کیلوگرم متغیر باشد. دستگاه کیسه پرکن نمونه این تجهیزات است که برای پر کردن سیمان، گچ و … کاربرد فراوانی دارد.

 

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن سیلندر پیستونی ( استفاده از ماشین آلات پرکن سبب افزایش بازدهی می شود و کمک بسیاری به صحت بسته بندی می کند )

دستگاه پرکن مایعات رقیق به دو صورت ثقلی و پمپی است. در مدل ثقلی مایعات، دوغ، شیر، آب، آب رادیاتور، نوشابه، آب میوه و … ) در داخل مخزن و بصورت ثقلی و بدون نیاز به پمپ در داخل بطری ریخته می شود.

دستگاه پرکن آبمیوه

دستگاه پرکن سرکه ( انواع پرکن سرکه و مایعات اسیدی با ظرفیتهای مختلف )

دستگاه پرکن و میکسر شامپو ( شامپوها از پاک کننده های سنتزی تشکیل شده اند )

دستگاه پرکن و میکسر مایع دستشویی ( انواع مخازن میکسر دار و انواع پرکن و میکسر مایع دستشویی در سایز ها و ظرفیتهای مختلف )



:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

مزایای دستگاه میکسر مایعات

دستگاه میکسر مایعات در مواردی که تولیدکنندگان نیاز به ترکیب مایعات مختلف داشته باشند، استفاده می‌شود. یک میکسر می‌تواند شامل هر دستگاهی که مایعات را مخلوط‏‏ یا همگن می‌کند یا مواد متنوع ریز و آبدار مانند میوه ها را به یک ماده واحد تبدیل می‌کند، باشد.

میکسرها توانایی ترکیب کردن هر مایعی را دارند تا در نهایت ماده مورد نیاز را تولید کنند. به طور استاندارد یک میکسر دارای یک محفظه یا مخزن اصلی بوده و با تیغه یا بیلچه دوار، مواد داخل آن مخلوط می‌شود.

 

دستگاه میکسر مایعات

بسته به اینکه میکسر برای چه موضوعی استفاده می‌شود، برای مخلوط کردن مایعات ممکن است دارای بیلچه یا پاروی پهن باشد. معمولاً به همراه میکسر چند نوع تیغه مختلف ارائه می‌شود تا برای ترکیب و مخلوط کردن مایعات با قابلیت‌های مختلف قابل تعویض و جابجایی باشد.

اغلب میکسرها به علت ماهیت بهداشتی و مقاومت در برابر خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. مواد دیگری که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد، آلومینیوم، چدن، فولاد یا تیتانیوم است.میکسر می‌تواند در بسیاری از موارد طی پردازش و یا مراحل تولید محصول با استفاده از تیغه‌های موتوری قدرتمند خود، ترکیب انواع مواد را به مرحله ذوب شدن برساند.

صنایعی از قبیل خودرو، تصفیه آب، خمیر و کاغذ، کشاورزی، شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی از میکسرها برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. این محصولات عبارتند از پلی اورتان، سیلیکون، فرآورده‌های نفتی، خمیر دندان، مواد شوینده، شامپو، ویتامین ها، لوسیون، کرم، پماد، شیره گیاهی، شربت، دارو، مواد شیمیایی خشک و مرطوب، بیودیزل و سیمان.

درباره دستگاه میکسر مایعات

اکثر صنایع با تولیدات تجاری نسبتاً بالا از میکسر های صنعتی استفاده می‌کنند. میکسرهای صنعتی قادر به پردازش و ترکیب مواد در حجم‌های بالا هستند. این میکسرها دارای مخزن بزرگی برای نگهداری مواد هستند و همچنین دارای تیغه‌هایی که مواد را برای در هم شکسته شدن تحریک می‌کنند.

اما دستگاه میکسر مایعات برای همه صنایع به کار نمی رود و صنایعی که برای تولیدات نوشیدنی ها فعالیت می کنند از این نوع میکسر ها استفاده می کنند البته از لبه های تیغ دار تیز هم بهره می برند برای اینکه بتوانند انواع میوه ها را میکس کنند.

دستگاه میکسر مایعات همان طور که از نامش پیداست برای پردازش مواد با ویسکوزیته پایین مانند مایعات استفاده می‌شود. عمدتاً از این میکسر، به منظور تسریع و افزایش کیفیت در بخش فرایند تولید استفاده می‌شود و نمی‌تواند به تنهایی عمل اختلاط را انجام دهد.

این میکسر برای استفاده مواد سخت و چسبناک ایده آل نیست.به همین دلیل هم در همه بخش های صنعتی به کار گرفته نمی شود ولی در بخش خود بسیار موثر و بسیار کارآمد می باشدومیکسر مایعات خود یکی از انواع میکسر های سنعتی به شمار می رود که مزیت بزرگ آن در بخش مایعات است و توانایی اختلاط این مایعات که می تواند موجب افزایش کیفیت و

همچتین بالا رفتن راندمان شود.از دیگر مزایای دستگاه میکسر مایعات می تواند به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد و همچنین سهولت در شست و شوی دستگاه میکسر مایعات پس از انجام کار.شما میتوانید با برقراری تماس با کارشناسان ما در خصوص میکسر مایعات اطلاعات بیشتری کسب کنید



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

قیمت دستگاه لیبل زن

یکی از مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در صنایع، دستگاه لیبل زن می باشد، این دستگاه لیبل یا برچسب مورد نظر را بر روی کالاها می چسباند، لیبلی که بر روی کالا درج می شود تمامی جزئیات و قیمت کالا بر روی آن قرار دارد. به عبارتی دیگر برچسب یک کالا توضیح مختصری درباره کالا می باشد.

به طور کلی می توان گفت لیبل یک کالا به معنای اتیکت و برچسبی است که کاربرد آن، به نمایش گذاشتن قیمت کالا و یا معرفی محصول است؛ این کار توسط نوعی دستگاه بسته بندی که آن را لیبل زن می‌نامند، انجام می‌شود. دستگاه لیبل زن در واقع نوعی پرینتر می باشد که بر یک روی لیبل حروف، بارکد و اعداد را با استفاده از هد حرارتی چاپ می‌کند.قیمت دستگکاه لیبل زن متفاوت است و با توجه به کیفیت و کارایی دستگاه قیمت آن نیز متفاوت است.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

امروزه انواع مختلفی از دستگاه لیبل زن و تجهیزات مرتبط با آن موجود است و شما باید با توجه به نوع نیاز خود، یک نوع از دستگاه لیبل زن را تهیه نمایید. البته باید پیش از خرید، اطلاعات کاملی را درباره‌ی محصول مورد نظر به دست آورید.

این دستگاه را می‌توان عمدتا در جهت اتیکت زدن محصولات در تعداد زیاد مورد استفاده قرار داد. این بدان دلیل است که یک تسمه ای در دستگاه لیبل زن اتوماتیک استفاده ‌شده است که محصول را برای برچسب زدن جابه‌جا می‌کند. این محصول را می‌توان برای زمانی که شما قصد دارید یک برچسب را با دقت بالا بر روی یک جسم بچسبانید، استفاده کرد.

در پاسخ به این پرسش باید گفت، دستگاه‌های اتوماتیکی که از کیفیت خوبی برخوردارند، می‌توانند تنظیمات خود را متناسب با نوع کالا تغییر دهند. همچنین این دستگاه باید کیفیت خوبی نیز داشته باشد. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که اگر شما قصد دارید یک بسته‌ی انبوه را برچسب بزنید، باید ازدستگاه لیبل زنتمام اتوماتیک استفاده کنید.

 

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان یک دستگاه همه کاره به‌حساب آورد که برچسب‌های خود چسبنده‌ای را بر روی ظروف و کالا به شکل استوانه‌ای و مربعی اعمال می‌کنند، همچنین باید گفت از این دستگاه برای اتیکت زدن بطری‌های پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. دقت داشته باشید لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان مجهز به فیبر نوری دانست.

دستگاه لیبل زن عمودی

این دستگاه را می‌توان یکی از دستگاه‌ های موردپسند در نظر گرفت که می‌تواند در دقیقه حدود 150 محصول و کالا را برچسب‌زنی کند، البته این موضوع به مواردی چون اندازه‌ی برچسب و نوع محصولی که قصد دارید آن را برچسب بزنید، بستگی دارد؛ توجه داشته باشید که این دستگاه تمام اتوماتیک است و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد بیشتری از محصولات را برچسب بزنید.

مشاهده این مطلب>>ویژگی های دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن افقی

از این دستگاه می‌توان برای برچسب زدن محصولاتی که ثابت هستند و می‌خواهید آن‌ها را به‌صورت دقیق و جزئی برچسب بزنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه در دقیقه، 100 کالای مورد نظر خود را برچسب‌گذاری کنید.

دستگاه لیبل زن چند منظوره

شما می‌توانید از دستگاه لیبل زن چندمنظوره، در جهت برچسب‌گذاری انواع محصولات، فارغ از نوع و اندازه آن استفاده کنید. امکان استفاده از این دستگاه برای برچسب‌گذاری محصولاتی که تعداد آن‌ها بسیار است، مناسب به‌حساب می‌آید.

مزایای استفاده از دستگاه لیبل زن

از دستگاه لیبل زن در محیط‌های متفاوتی چون فروشگاه، داروخانه، بانک، رستوران و موسسات مختلف دیگر استفاده می‌شود و استفاده از آن مزایای مختلفی را به همراه خواهد داشت که برای شما این مزایای را در ادامه خواهیم گفت.

این دستگاه را می‌توان برخوردار از پورت‌های گوناگون در نظر گرفت و به دلیل همین ویژگی که دارد، شرایط استفاده از آن در مکان‌های گوناگون فراهم‌شده و شما می‌توانید دستگاه لیبل زن را به دستگاه‌های متفاوتی چون کامپیوتر، ماشین‌های اداری مثل پرینتر و موارد این‌چنینی متصل کرد؛ همچنین مزیت‌های دیگری که می‌توان برای این دستگاه در نظر گرفت، شامل مواردی چون تولید صدای کم، جاگیر نبودن آن و همچنین انجام امور با سرعت‌بالا اشاره کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

کاربرد دستگاه میکسر مایعات

کاربرد دستگاه میکسر مایعات عنوان مطلبی است که شرکت ماشین سازی چمران به عنوان تولید کننده ماشین آلات صنعتی به جهت افزایش اطلاعات شما همراهان عزیز فراهم آورده است.همان طور که میدانید دستگاه میکسر مایعات خود یکی از گونه های میکسر های صنعتی می باشد.اما پیش از بررسی کاربرد  دستگاه میکسر مایعات کمی در خصوص میکسر های صنعتی و کاربردش در صنعت صحبت خواهیم کرد.

دستگاه میکسر مایعات

همان طور که میدانیم در همه ی مواردی که تولیدکنندگان مختلف  نیاز به ترکیب یا شکست دو یا چند ماده را با یکدیگر داشته باشدند از میکسر استفاده می‌کنند.به هر دستگاهی که بتواند به صورت اتوماتیک و یا دستی در مدل های قدیمی تر، چند نوع مواد مختلف را مخلوط یا همگن کند تا آنها را بنا به هدفی به یک ماده واحد تبدیل نماید دستگاه میکسر می‌گویند.میکسر‌ها بر حسب نیاز طوری طراحی و ساخته می‌شوند تا بتوانند مواد مورد نیاز را میکس کرده و محصول نهایی را تولید کنند.

در ساده ترین حالت میکسر ها شامل یک محفظه یا مخزن و همچنین پره‌ی دوار هستند که مواد داخل مخزن، به کمک  این پره‌ها مخلوط می‌شوند.شکل و جنس پره‌های میکسر نسبت به نوع موادی که میکس می‌شود طراحی می‌شود تا عمل میکس به صورت  بهینه انجام شود.

معمولا همراه میکسر ها چند نوع پره مختلف عرضه می‌شود تا میکسر قابلیت مخلوط کردن چند نوع مواد مختلف را داشته باشد.همچنین با توجه به نوع ماده مورد میکس مخزن میکسر می‌تواند از استیل،آلومینیوم، چندن،فولاد یا تیتانیوم ساخته شود. در مورد لزوم میکسر‌ها می‌توانند طوری طراحی و ساخته شوند که ماده میکس شونده را ذوب کنند.

بیشتر کارگاه‌های تولیدی در خط تولید خود از میکسرهای استفاده میکنند.این میکسرها دارای قابلیت ترکیب و مخلوط کردن مواد در حجم‌های مختلف هستند.

دستگاه های میکسر مایعات در صنایع مختلف از قبیل تصفیه‌ی آب،خمیر کاغذ،کشاورزی،شمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی مورد اسفاده قرار می‌گیرند که برخی از این محصولات عبارتند از پلی اورتان، سلیکون، فراورده های نفتی، خمیر دندان، مواد شوینده، شامپو، محصولات دارویی و مواد شیمیایی حشک و مرطوب و سیمان استفاده می‌شوند.

مزایای دستگاه میکسر مایعات

همان گونه که از نام این دستگاه پیداست،کاربرد اصلی دستگاه میکسر مایعات برای میکس و مخلوط و همگن کردن مایعات مختلف بنا به هدف تعیین شده و تبدیل آنها به یک مایع مشخص می باشد.دستگاه میکسر مایعات مواد گوناگون را مخلوط و همگن نمی کند و صرفا برای بخش مایعات مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید در بخش تولیدات مایعات از آن بهره ببرید و به این ترتیب به صورت اختصاصی از آن استفاده کنید.

همان طور که میدانید استفاده از دستگاه میکسر پودری و یا نمونه های دیگر برای همگن کردن مایعات نمی تواند ایده مناسبی باشد لذا ما برای شما که به دنبال دستگاهی مختض میکس مایعات هستید دستگاه میکسر مایعات را آماده کرده ایم و شما برای آنکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید می توانید با کارشناسان چمران ماشین تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

درباره دستگاه پرکن مایعات

یکی از دستگاه های کاربردی در صنعت تولید و بسته بندی محصولات، دستگاه پرکن می باشد برای پر کردن انواع ظروف و قوطی های محصولات از این دستگاه استفاده می شود.قطعا در کارخانجات و کارگاه های تولیدی، محصولات به صورت دستی بسته بندی نمی شوند و به طور مثال پرکردن قوطی های رب یا مربا و … به صورت دستی امکانپذیر نیست و زمان بسیاری را می گیرد

از همین رو برای پر کردن محصولات مایع و جامد همانند پودرها و … از دستگاه پرکن استفاده می شود.دستگاه پر گن مایعات نیز یکی از انواع دستگاه های پر کن می باشد که با استفاده از آن محصولاتی همچون مایع ظرفشویی،سس،روغن مایع ،آبمیوه و …. به داخل ظروف پر می شود.

کاربرد دستگاه پرکن

دستگاه پرکن ظروفی مانند کیسه، بطری و قوطی را با یک مقدار مشخص از محصول مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی یا دارویی پر می کنند. دستگاه پرکننده یکی از ماشین آلات مهم صنعتی به حساب می آید که به فرآیند تولید سرعت می بخشد.

 

درباره دستگاه پرکن

دستگاه پرکن وسیله ای است که وظیفه پر کردن حجم یا وزن مشخصی از محصولات را مانند مواد غذایی، مایعات، مواد آرایشی و بهداشتی، پودر ها و … را به عهده دارد. دستگاه پرکن بر اساس نوع اتوماسیون به سه نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی، طبقه بندی می شوند. برخی از دستگاه های پرکن به دستگاه های دربند نیز مجهز هستند و باعث شده که روند تولید محصول نهایی با سرعت بیشتری انجام شود.

از دستگاه پرکن اغلب برای پر کردن محصولاتی مایع یا گاز استفاده می کنند. اما طیفی وسیعی از محصولات مختلف از جمله  محصولات پودری و گرانول، غذای حیوانات خانگی، مواد نیمه مایع مانند ژل، سس و رب گوجه فرنگی، مواد بهداشتی همچون دئودرانت ها و رژ لب، همگی از این فناوری استفاده می کنند.

دستگاه پرکن بر اساس تقاضا ساخته و تولید می شود. ممکن است که در یک فرآیند تولیدی، تعداد محصول خروجی زیاد نباشد که در این صورت از دستگاه های دستی پرکن استفاده می کنند یا اینکه ممکن است ظرفیت تولید بالا باشد که در این صورت نیاز یک دستگاه پرکن تمام اتوماتیک، لازم و ضروری می باشد.

دستگاه پرکن مشکلاتی مانند پر کردن نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه یا محصولات شوینده مانند فوم یا مایع دستشویی را به راحتی مرتفع می کند که این خود یک نقطه قوت برای این دستگاه ها به شمار می رود. در این روش نازل پر کننده به داخل ظرف مورد نظر وارد شده و همزان که در حال عملیات پر کردن است ، به سمت بالا حرکت می کند این حرکت ممکن است که بالعکس باشد و ظرف در حال پر شدن، بالا و پایین برود تا از هدر رفتن محصول یا ترشحات احتمالی جلوگیری شود.

انواع دستگاه پرکن

دستگاه پرکن به سه دسته:

  • دستی
  • نیمه اتوماتیک
  • تمام اتوماتیک

طبقه بندی می شوند.

در نوع ساده که همان پرکن دستی می باشد، دستگاه به یک سر پر کننده مجهز است و عملیات پر کردن به صورت دستی انجام می شود. در پرکن نیمه اتوماتیک، دستگاه از چند سر پرکننده تشکیل شده است که توسط یک اپراتور، عملیات پر کردن صورت می پذیرد.

در پرکن های تمام اتوماتیک که رایج ترین نوع دستگاه پرکننده در صنعت به حساب می روند، دستگاه به چندین سر پر کننده مجهز است که به صورت دوار و در حال چرخش (روتاری) است، ظرف های از قبل تعبیه شده را پر می کنند. دستگاه های تمام اتوماتیک بهترین انتخاب برای تولید با ظرفیت بالا می باشند.

دستگاه پرکن مواد غلیط نیمه اتومات

 

دستگاه پرکن مایعات

در بازار امروز پرکننده های مایع به پرکننده فشار، پیستونی، پمپ دار، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی می شوند. که تقریبا اکثر آنها از نوع نیمه اتوماتیک یا دواری (روتاری) می باشند تا عملیات پر کردن با سرعت بیشتری انجام شود. پرکننده های مایع به دو دسته پرکننده حجمی و  پرکننده مایع بر اساس سطح، تقسیم بندی می شوند.

گاهی اوقات بطری های که برای پر کردن استفاده می شوند ممکن است که است دارای حجم متغیر نسبت به یکدیگر باشند ،اگر برای خرید به یک فروشگاه رفته باشید شاید با بطری هایی برخورد کرده اید که حجم برخی از آنها زیاد یا برخی دیگر دارای حجم کمتری هستند این اختلاف حجم بدلیل استفاده از دستگاه پرکن حجمی می باشد.

در واقع این دستگاه ها، حجم معینی از مایع را بدرون ظرف منتقل می کنند. بنابراین اگر یک ظرف دارای حجم بزگتر باشد، سطح مایع پر شده ظروف بزرگتر؛ از سطح مایع ظروف کوچکتر کمتر خواهد بود. حال اگر برای پرکردن مایع از دستگاه پرکن مایع بر اساس سطح، استفاده شود.

این اختلاف سطح بوجود نخواهد آمد. این دستگاه های پرکن بر اساس حجم ظرف عمل می کنند و کوچک یا بزرگ بودن ظرف برای آنها اهمیت ندارد. به همین دلیل سطح مایع پر شده برای تمام ظروف یکسان خواهد بود.اکثر افراد از دستگاه پرکن حجمی برای کار خود استفاده می کنند.

دلیل آن ارزان و سریع بودن این دستگاه ها می باشد. فرض کنید که کالای تولیدی شما یک محصول با ارزش باشد. اگر از دستگاه پرکن مایع بر اساس سطح استفاده نمایید، بدلیل اینکه سایز ظروف برای دستگاه اهمیت ندارد، در نتیجه اگر ظروف مورد نظر دارای اختلاف سایز باشند، هزینه ی زیادی را باید بابت این اختلاف بپردازید که این مورد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. در واقع یکی از دلایلی که صاحبان صنایع به سراغ پرکن ها حجمی  می روند، همین موضوع می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنعت بسته بندی محصولات و کاربردی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی انواع محصولات دستگاه پرکن مایعات  می باشد، البته دستگاه پرکن پودر و سایر مواد نیز داریم اما دستگاه پرکن مایعات کابرد بیشتری دارد

زیرا اکثر محصولات مورد نیاز همچون محصولات دارویی، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات خوراکی و … توسط این دستگاه به داخل ظروف مورد نظر ریخته می شوند. به طور دقیق تر می توان گفت دستگاه پرکن مایعات نیز به دو نوع پرکن مایعات غلیظ و رقیق تقسیم می شود و مایعات براساس گرانروی و غلظتی که دارند با دستگاه پرکن به داخل ظروف ریخته می شوند و برای بسته بندی آماده می شوند.

 

دستگاه پرکن مایعات رقیق

این دستگاه برای پر کردن انواع مایعات رقیق در ظرف های مختلف بکار می رود. تعریفی که برای مایعات وجود دارد که حداکثر ویسکوزیته آنها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون است.از این مدل برای پر کردن ظروف برای مایعات رقیق با درصد غلظت پایین مثل آب معدنی، اسید، دوغ، باتری، نوشیدنی های طعم دار، مایعات شیمیایی، غذایی و دارویی و… استفاده می شود.

دستگاه پرکن مایعات رقیق که به پرکن ثقلی معروف است از انواع دستگاه های صنایع غذایی می باشد و کارکرد آن بدون پمپ یا موتور و بر اساس نیروی جاذبه زمین (ثقل) می باشد.

 

دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی در پرکردن انواع بطری سرکه، دوغ ، آب میوه ، حلال ها ، انواع مایعات شیمیایی ، انواع شوینده ها و سایر مایعات رقیق است. این دستگاه مناسب برای پرکردن انواع مایعات رقیق است و به صورت تمام اتوماتیک می باشد.

برای پر کردن انواع مایعات رقیق در بطری های شیشه ای و پت از ۱۰۰ سی سی تا ۴۰۰۰ سی سی بکار می رود. از آن می توان برای پر کردن انواع مایعات رقیق خوراکی نظیر آب معدنی،  آب میوه ، آب مرکبات و همچنین آب باطری ، کود مایع ، آب ژاول ، عطر و استون استفاده نمود.

 

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای گرانروی و یا ویسکوزیته (مقاومت ماده در برابر جاری شدن) زیادی هستند، جز مایعات غلیظ دسته بندی می‌شوند. برخی از انواع این مایعات عبارتند از: روغن های شیمیایی با غلظت بالا، گریس، مواد دارویی (شربت) با غلظت بالا ، عسل، شیره خرما، برخی مرباها

هر نوع مایعی که ویسکوزیته‌ی بالا دارد توسط دستگاه پرکن مایعات غلیظ پر می‌شود، به طور کلی دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستگاهی برای پر کردن عسل تا مایع ظرفشویی است.

 

مکانیزم دستگاه پر کن مایعات

  • پرکن پمپی
  • پرکن ثقلی
  • پرکن سیلندر پیستونی

هرکدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب باشد ولی برای مایعی دیگر کارایی نداشته باشد. از این جهت انتخاب دقیق در خرید دستگاه پرکن مایعات مناسب، می تواند کمک بسیار زیادی در افزایش بهره وری خط تولید شما کند. به طور کلی سه مکانیزم پرکن پمپی ، پرکن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی برای تزریق مایعات با هر نوع گرانروی ای وجود دارد.

هر کدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب و برای مایعی دیگر کارا نباشد. از این جهت انتخاب درست مکانیزم تزریق اهمیت ویژه ای دارد.

مکانیزم دستگاه پرکن پمپی معمولا دقت چندانی ندارد و می توان برای انواع مایعات از آن استفاده کرد. اما به دلیل ماهیت کارکرد برای موادی همچون گریس سرد که چسبندگی زیادی دارند بسیار گزینه مطلوبی حساب می شود. معمولا برای دستگاه پرکن عرقیجات ، دوغ ، انواع شوینده ها و سایر مایعات از سیستم ثقل استفاده می شود.

این سیستم ارزان قیمت ترین روش تزریق است و به کمک جاذبه و وزن خود مایعات عملیات پر کردن صورت می گیرد. این روش در بیشتر مایعات رقیق استفاده می شود.

پر کن سیلندر پیستون نیز روشی دیگر است که در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد و دقت بالایی دارد. به دلیل ثابت بودن حجم تعیین و تنظیم شده ،خطای مقدار تزریق مواد خیلی کم می باشد به همین علت در مایعات با غلظت زیاد از این روش استفاده می شود. برای جلوگیری از کف کردن مایع در هنگام تزریق داخل ظرف نازل از کف ظرف شروع به پر کردن می کند و با سرعت ثابتی به سمت بالا حرکت می کند.



:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

درباره دستگاه پرکن

یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنعت دستگاه پرکن می باشد، دستگاه پرکن جهت پر کردن انواع مایعات، انواع پودر و … در صنعت بسته بندی محصولات استفاده می شود. همانطور که از نام دستگاه نیز مشخص است کاربرد اصلی این دستگاه پرکردن مواد به داخل ظروف در فرایند پر کردن و بسته بندی محصولات است.

البته ناگفته نماند که دستگاه پرکن انواع مختلفی دارد، دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن انواع پودر و گرانول ها و … انواع دستگاه پرکن می باشند. دستگاه های پرکن به طور مکانیکی یا اتوماتیک کار می کنند این ماشین ها می توانند اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تولید شوند و عملکرد پرکردن بر اساس وزنی یا تایمری قابل هدایت باشد.

دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن در مدل های متنوعی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری گرفته تا پرکن مایعات (دستگاه پرکن مایعات غلیظ، پرکن مایعات رقیق ) و … همگی در بخشی از صنایع کاربرد دارند. در تمامی صنایع خواسته یا ناخواسته استفاده از این دستگاه وجود دارد.

دستگاه پرکن پمپی

برای پرکردن مواد غلیظ و مواد شیمیایی به صورت پمپ می باشد

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب می شوند. از این نوع دستگاه پر کن استفاده می گردد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات

علاوه بر این که کاربرد دستگاه‌های پرکن مایعات را می‌توانیم به دو حوزه مایعات غلیظ و رقیق تقسیم‌بندی کنیم، اندازه دستگاه هم می‌تواند در این مورد به ما کمک کند. به طور کلی برای کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های کوچک نیاز به یک دستگاه بزرگ نیست و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه به صرفه نیست. بنابراین به اکثر کارگاه‌های خانگی توصیه می‌شود که به فکر خرید دستگاه پرکن مایعات کوچک باشند.

به عنوان مثال اگر شما در یک مغازه کوچک یا در انبار منزل خود یک دستگاه عصاره گیری یا گلاب‌گیری داشته باشید به راحتی می‌توانید از یک دستگاه پرکن مایعات کوچک برای بسته بندی تولیدات خود کمک بگیرید. شما در منزل یا در یک کارگاه کوچک به راحتی می‌توانید محصولاتی مانند گلاب ، عرق نعنا ، لبنیاتی مانند دوغ و شیر عصاره گیاهان دارویی و انواع نوشیدنی‌های رقیق تولید کنید و به راحتی هم بسته بندی کنید.

 

کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی

اما در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی مسئله تغییر می‌کند و شما با تنوع بیشتری مواجه هستید. در وهله اول شما با حجم بالایی از تولید مواجه هستید که این حجم بالا نیاز به یک دستگاه پیشرفته با توانایی بالا دارد. اما در طرف مقابل ممکن است یک کارخانه در حوزه مشتقات نفتی فعالیت کند که تولیدات آنها شامل گریس با گرانروی بالا و بنزین با گرانروی پایین باشد.

در این حالت کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی تحت تأثیر تولیدات کارخانه و شرایط تولید آن‌ها قرار می‌گیرد که ممکن است تفاوت زیادی بین آنها وجود داشته باشد. بنابراین شما به هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات لازم است که این موارد را با شرکت فروشنده در میان بگذارید تا آنها اطلاعات کاملتری در مورد دستگاه و شرایط استفاده از آن در اختیار شما قرار دهند. همین اطلاعات مختصر و اولیه در انتخاب دستگاه کمک زیادی به شما می‌کند.

اصولاً کاربرد دستگاه پرکن مایعات تحت تأثیر نوع سیال و شرایط اختصاصی آن قرار می‌گیرد. این یعنی ما برای مایعات غلیظ دستگاهی متفاوت از مایعات رقیق داریم و شرایط آنها هم با هم فرق می‌کند.

انتخاب دستگاه پرکن مناسب

نوع دستگاه پرکن غالبا وابسته به خواص نوشیدنی محصول و نوع و شکل ظروف است. در مورد مایعات برخوردار از ویژگی جریان آزاد مانند نوشیدنی‌ها، استفاده از دستگاه‌های با جریان زمان‌بندی شده یا سرریز مناسب است، در حالی که برای محصولی با گرانروی بالاتر، پر کن پیستونی یا نوعِ جابجایی مثبت  می‌تواند مناسبتر باشد.

نوع ظرف، حجم پرشدن و قطر دهانه‌ نیز اهمیت دارد. دستگاه‌ های با ویژگی جریان زمان‌بندی شده و اُوِرفلو در نحوه انتقال محصول به ظرف تفاوت دارند. پرکن‌های جریان زمان بندی شده، دستگاه‌های پر کننده حجمی هستند به این معنا که در هر سیکل پر کردن، دقیقا حجم یکسانی از مایع را وارد ظرف می‌کنند.

این دستگاه‌ ها برای پر کردن بسیار دقیق صرفنظر از شکل ظرف طراحی می‌شوند. با این حال اگر حجم ظرف متغیر باشد، سطح پر شدن می‌تواند ناهمسان به نظر برسد. بطری‌های شیشه‌ای، نمونه خوبی از ظروفی هستند که غالبا شکل و حجم متغیر دارند.



:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

انواع مکانیسم دستگاه پرکن

امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت بسته بندی محصولات و تولید دستگاه های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، تولید و بسته بندی انواع محصولات در کارخانه ها به صورت ماشینی و بدون دخالت دست انجام می شود یکی از این دستگاه های مهم و کاربردی دستگاه پرکن مایعات است.

پر کردن ظروف و بسته بندی محصولات از مواد آرایشی، بهداشتی،غذایی و … توسط دستگاه پرکن انجام می شود. دستگاه پرکن کاربرد بسیاری دارد و فرایند پرکردن و بسته بندی محصولات را سرعت می دهد.دستگاه پرکن انواع متعددی دارد و براساس نوع مایع،مکانیسم دستگاه پرکن متفاوت است.

دستگاه پرکن مایعات

در دستگاه پرکن مایعات به طور معمول از سه مکانیسم پرکن پمپی، پرکن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی استفاده می شود. هر کدام از این مکانیسم ها ممکن است برای یک مایع مناسب و برای دیگری کارایی نداشته باشد. انتخاب دستگاه مناسب با مکانیسم درست می تواند تأثیر بسیار زیادی در بالا بردن بهره وری خط تولید داشته باشد. در ادامه هر کدام از مکانیسم ها توضیح داده شده اند.

 

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

این دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن مایعات غلیظ استفاده می شود که سیالیت کمتری دارند. غلظت مایعات موجب می شود که جاری شدن و انتقال مواد با سرعت انجام نشود. به همین دلیل دستگاه به سرعت انتقال آن ها می افزاید.
دستگاه پرکن سیلندر پیستونی نیز روشی دیگر است که در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد و دقت بالایی دارد. به دلیل ثابت بودن حجم تعیین و تنظیم شده ،خطای مقدار تزریق مواد خیلی کم می باشد به همین علت در مایعات با غلظت زیاد از این روش استفاده می شود.

 

 

دستگاه پرکن مایعات پمپی

برای بسته بندی مایعات رقیق و نیمه غلیظ هستند. سرعت این دستگاه ها از دستگاه های سیلندر پیستونی بیشتر است و نسبت به دیگر مکانیسم های پرکن مایعات عملکرد بهتری دارد.
با توجه به نوع پمپی که در آن به کار رفته باشد عملکرد دستگاه برای ویسکوزیته های متفاوت با هم فرق دارد. این دستگاه ها برای مایعات پالپ دار و با ذرات جامد استفاده نمی شوند و برای این مایعات بهتر است دستگاه سیلندر پیستونی را به کار ببرند. این دستگاه مناسب ترین گزینه برای پر کردن مایعات گران قیمت است.
مکانیزم پمپی معمولا دقت چندانی ندارد و می توان برای انواع مایعات از آن استفاده کرد. اما به دلیل ماهیت کارکرد برای موادی همچون گریس سرد که چسبندگی زیادی دارند بسیار گزینه مطلوبی حساب می شود.

قیمت دستگاه لیبل زن

دستگاه پرکن مایعات ثقلی

دستگاه پرکن مایعات ثقلی از ارزان ترین نوع دستگاه های پرکن است. از این دستگاه برای پر کردن مایعات رقیق استفاده می شود. مکانیسم این دستگاه بسیار ساده است. مایع در یک مخزن در بالای دستگاه قرار می گیرد که از طریق اتصالات به نازل یا نازل هایی که در پایین مخزن هستند متصل می شود.

وقتی نازل ها باز شوند فشار ثقل مخزن موجب جاری شدن مایع به طرف پایین می شود. ظرف ها را در زیر نازل قرار می دهند و با کنترل زمان باز بودن نازل، حجم مایع وارد شده به درون ظرف کنترل خواهد شد.

برای جلوگیری از خطا در زمان پر کردن ظرف ها حجم مایع باید در مخزن تغذیه ثابت نگه داشته شود. کنترل سطح مایع درون مخزن با استفاده از یک شناور یا حسگر کنترل سطح صورت می گیرد. برای این که از کف کردن مایع در زمان تزریق درون ظرف نازل جلوگیری شود، نازل از کف ظرف شروع به پر کردن می کند و با یک سرعت ثابت به طرف بالا به حرکت در می آید.

از این دستگاه برای مایعاتی که حداکثر ویسکوزیته آن ها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون است.از این مدل برای پر کردن ظروف برای مایعات رقیق با درصد غلظت پایین مثل آب معدنی، اسید، دوغ، باتری، سید کننده ها، نوشیدنی های طعم دار، مایعات شیمیایی، غذایی و دارویی و.. استفاده می شود.

این دستگاه مناسب برای پرکردن انواع مایعات رقیق است و به صورت تمام اتوماتیک می باشد و برای جلوگیری از کف کردن مایع در هنگام تزریق داخل ظرف نازل از کف ظرف شروع به پر کردن می کند و با سرعت ثابتی به سمت بالا حرکت می کند



:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

مزایای دستگاه لیبل زن

یکی از کاربردی ترین دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمراندستگاه لیبل زنمی باشد این دستگاه کاربرد های بسیاری دارد و برای درج انواع برچسب روی کالاهای تولیدی استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت این دستگاه به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک فرایند درج برچسب مشخصات کالا بر روی محصولات را انجام می دهد. دستگاه برچسب زن یا پرینتر دستگاهی است که با آن می توانید لیبل های مختلفی را به چاپ رسانده و بر روی کالاها و تجهیزات فروشگاهی مختلف بچسبانید.

از دستگاه برچسب زن یا لیبل پرینتر مدل های مختلفی وجود دارد که در بخش های مختلفی می توان از آنها استفاده کرد. برای نمونه چاپ و نصب برچسب های اموالی که در ادارات بر روی وسایل زده می شود، به همین طریق ساخته و نصب می شوند.

درباره دستگاه لیبل زن

این دستگاه انواع مختلفی برچسب با طراحی دلخواه شما را تولید و چاپ می کند. حال تصور کنید که در مراکز فروشگاهی بزرگ که تعداد زیادی کالا وجود دارد، چگونه می توان برچسب اطلاعات و قیمت آنها را بر روی هر کدام چسباند. دستگاه لیبل زن به همین دلیل ساخته شده است و بزرگترین مزایای استفاده از دستگاه برچسب زدن لیبل محسوب می شود.

برای چسباندن لوگو،آرم و همچنین اطلاعات مورد نیاز بر روی محصولات مختلف در خطوط تولید شرکت ها و کارخانه ها از دستگاه لیبل زن استفاده می شود. امروزه می توان گفت که یکی از مهم ترین ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی در کارخانه ها لیبل زن اتوماتیک می باشد.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک شامل دستگاه دستی و همچنین دستگاه نیمه خودکار می باشد که برای کارهای ساده تر است مورد کاربرد قرار می گیرد و در زمانی که حجم تولید و کارها بسیار بالاست قطعا مدل های دستی نیز پاسخگوی نیاز شما نمی باشد و حتما باید از مدل تمام اتوماتیک استفاده نمود.

دستگاه برچسب زن یکی از دستگاه های مربوط به خط تولید بسته بندی مایعات است که به منظور چسباندن لیبل بر روی شیشه و بطری و … ساخته و تولید می شود. دستگاه لیبل زن به شکل تمام اتوماتیک طراحی شده و به منظور چسباندن لیبل بر روی انواع سطوح ازجمله : ظروف گرد و ظروف تخت به شکل یک طرفه یا دو طرفه ساخته می شوند.

مشاهده این مطلب>>انواع مکانیسم دستگاه پرکن

مشخصات فنی دستگاه لیبل زن

  • قابلیت چسباندن لیبل بر روی بطری های گرد
  • امکان تغییر سایز ظروف
  • چسباندن لیبل بر روی بطری های تخت
  • اپراتوری آسان
  • امکان تغییرارتفاع لیبل برای ظروف گوناگون
  • توانایی چسباندن لیبل بر روی درب بطری

نکات خرید دستگاه لیبل زن

در انتخاب دستگاه به عوامل مختلفی باید توجه کرد که یکی از آنها محصولی است که نیاز داریم برچسب یا لیبل مخصوص روی آن چسبانده شود همچنین در نظر گرفتن این که خط بسته بندی اتوماتیک می باشد یا دستی بسیار مهم است ونیز سرعت و دقت در بسته بندی محصولات هم از دیگر عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشت که میزان این سرعت را موارد متعددی تعیین می کنند که یکی از آنها سرعت دستگاه بسته بندی می باشد.

مورد دیگر این است که باید دید که دو طرف محصول مورد نظر به لیبل نیاز دارد و یا این که فقط یک طرف آن به لیبل احتیاج دارد. اندازه و ابعاد لیبل هم مورد مهم دیگری است که باید به آن دقت کرد زیرا چسباندن لیبل بزرگ و کوچک با یکدیگر تفاوت دارند.

دستگاه لیبل زن دستی

برای استفاده کردن از مزایای دستگاه لیبل زن دستی به یک اپراتور نیاز است و کار اپراتور این است که با حرکت دادن اهرم دستگاه نیز لیبل یا برچسب مورد نظر بر روی بسته بندی محصول چسبیده و نصب می گردد.

مشاهده این مطلب>>قیمت دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی لیبل زن اتوماتیک می باشد که این خود نیز به دو بخش تقسیم می شود:

  • دستگاه لیبل زن پشت چسب دار
  • لیبل زن اتوماتیک حرارتی

دستگاه لیبل زن اتوماتیک کابردش به این صورت می باشد که پس از انجام فرایند بسته بندی محصولات توسط نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک ارسال می شود و لیبل ها بر روی محصول نصب می شوند. امروزه در صنایع غذایی درج لیبل بر روی بسته بندی محصولات مختلف غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا پیش از خرید و مصرف نمودن این مواد غذایی ابتدا به اطلاعت نوشته شده بر روی لیبل محصولات توجه می شود که همین مساله اهمیت و جایگاه این دستگاه را در صنایع مرتبط با مواد غذایی نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

طرزکار دستگاه سیل القایی

بدون شک می توان گفت یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمران دستگاه سیل القاییمی باشد که در کارخانه های تولید محصولات غذایی، بهداشتی و … کاربرد فراوانی دارد.

طرزکار دستگاه سیل القایی به این صورت است که با چسباندن مواد ترموپلاستیک به درب بطری ها و ظرف های غیر فلزی حامل مایعات از ریختن و چکه کردن مایعات آنها جلوگیری می کند. دستگاه سیل القایی جهت پلمپ سر بطری ها و شیشه ها با ورق های آلومینیومی استفاده می گردد. دستگاه سیل القایی در سه نوع دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید می گردند.

دستگاه سیل القایی با ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی با فرکانس بالا در هد آن،باعث ایجاد حرارت  بر روی ورق آلومینیومی  می گردد که قبلا در ته درب بطری قرار داده شده و جهت پلمپ درب بطری بسته شده است ( حال چه به صورت دستی و یا به صورت اتواتیک)  این حرارت لحظه ای باعث چسبیدن لبه های این ورق و یا روکش آلومینیوم بر روی سر پت و یا شیشه می گردد.

اهمیت دستگاه سیل القایی

مدت زیادی است که در سطح جهان از دستگاه های سیل القایی در صنایع مختلف استفاده می شود و به تازگی در ایران نیز کاربرد پیداکرده ولی بسیاری از تولید كنندگان از مزایا و یا طرز كار آن آگاهی چندانی ندارند. شاید دلیل عمده این امر این است كه مفهوم بسته بندی كه دست خوردگی کالا را آشكار كند، چندان در ایران مورد توجه مصرف كنندگان و در نتیجه تولید كنندگان نبوده است.

جلوگیری از ریخت و ریز محصول بر روی ظرف، راحتی استفاده از ظرف، عدم دست خوردگی محصول، جلوگیری از هوازدگی و درنتیجه سلامت و خوش طعمی محصول، ظاهر فریبنده و دعوت كننده كالا نكاتی است که اكثر مواقع توجهی به آنها نمی شود. برای تأیید این مدعا می توان به بسته بندی انواع سس های گوجه فرنگی داخلی كه بی شك همه خوانندگان با آنها آشنا هستند، اشاره كرد.

 

درباره دستگاه سیل القایی

به طور كلی دستگاه های سیل القایی را می توان برای سیل كردن اكثر ظروف غیر فلزی به كار برد. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال یكی از فاكتورهای مهم برای دستیابی به یك سیل مناسب درپوش است. چرا كه دستگاه سیل القایی تنها واشرها را گرم می كند،‌ و برای چسبیدن واشر به دهانه ظروف نیاز به فشاری است كه توسط درپوش ایجاد می شود. هرچند تعدادی از سازندگان دستگاه هایی طراحی ارائه می كنند كه می توانند ظروف بدون درپوش را نیز سیل كنند.

همچنین استفاده این دستگاه ها برروی ظروفی كه درب فلزی دارند نیز توصیه نمی شود. گرچه این كار از لحاظ فنی امكان پذیر است ولی داغ شدن درپوش باعث بروز اشكالاتی همچون امكان سوختگی دست كارگران خط در اثر بی احتیاطی، تغییر رنگ درپوش و یا ذوب شدن دهانه بطری در اثر حرارت می شود. به طور كلی اگر تصمیم داشتید این دستگاه را برای ظروف با درپوش فلزی به كار ببرید، حتماً ‌با فروشنده خود مشورت كرده و چند نمونه از ظروف خود را جهت آزمایش و تایید برای وی بفرستید.

 

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

کاربرد دستگاه سیل القایی اتوماتیک به این صورت می باشد که واشر را در درب بطری قرار داده و پس از بسته شدن درب بطری، ظرف ها توسط کانوایر به سادگی از زیر هد دستگاه (که بروی نوار نقاله نصب شده است)، عبور می کنند. به این ترتیب ظرف ها از میان میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط دستگاه عبور کرده و سیل می گردد. در اثر القا جریان الکترومغناطیسی واشر القایی بروی ظرف سیل می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

شرکت ماشین سازی چمران به عنوان تولید کننده و ارائه دهنده انواع ماشین آلات صنعتی در ایران قصد دارد در این مطلب در خصوص دستگاه پرکن مایعات غلیظ اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارد.دستگاه پرکن مایعات انواع مختلفی دارد و همچنین ساخت هر یک متفاوت و با شرایط خاص کاربرد دستگاه،می تواند متفاوت باشد.شما برای کسب اطلاعات بیشتر و یا همچنین سفارش خود با کارشناسان و مشاوران چمران تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

دستگاه پر کن مایعات

به گزارش شرکت ماشین سازی چمران و همان طور که در مطالب پیشین بیان کردیم دستگاه پرکن مایعات یکی از دستگاه های کربردی در صنعت تولید و بسته بندی محصولات،دستگاه پرکن می باشد برای پر کردن انواع ظروف و قوطی های محصولات از این دستگاه استفاده می شود.قطعا در کارخانجات و کارگاه های تولیدی، محصولات به صورت دستی بسته بندی نمی شوند

و به طور مثال پرکردن قوطی های رب یا مربا و … به صورت دستی امکانپذیر نیست و زمان بسیاری را می گیرد از همین رو برای پرکردن محصولات مایع و جامد همانند پودرها و … از دستگاه پرکن استفاده می شود.دستگاه پرکن مایعات غلیظنیز یکی از انواع دستگاه های پر کن می باشد که با استفاده از آن محصولاتی همچون مایع ظرفشویی،سس،روغن مایع ،آبمیوه و …. به داخل ظروف پر می شود

دستگاه پر کن مایعات غلیظ

همان طور که اعلام کردیم دستگاه پرکن مایعات انواع مختلفی دارد ما در ابتدا به معرفی دستگاه مخصوص مایعات غلیظ می پردازیم و در این خصوص ابتدا اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.به گزارش شرکت ماشین سازی چمران همانطور که میدانید مایعاتی که دارای غلظت زیادی مانند عسل می باشند جزو دسته مایعات غلیظ به حساب می آیند و با توجه به میزان بالای غلظت این مایعات دستگاه پرکن آنها هم باید با دیگر مایعات متفاوت باشد.از همین رو است که برای پر کردن این نوع مایعات نیاز به دستگاه مخصوصی می باشد.البته مسئله ای که منجر به افزایش غلظت مایعات می شود به این دلیل است که این مایعات به دلیل دارا بودن ویسکوزیته دچار غلظت بیشتر می شوند.

بنا به اقتضای مطلب باید گفت که سوال اینجاست که ویسکوزیته چیست؟ به موادی که در برابر جاری شدن مقاومت دارند ویسکرزیته یا مایع غلیظ می گویند.آنچه مشخص است دستگاه پرکن مایعات که برای نوع غلیظ مایعات کاربرد دارد باید با ویسکوزیته همسانی داشته باشد.ماده هایی مانند عسل، گریس، انواع شیره،  مربا و روغن هایی که دارای غلظت می باشند جزء مواد ویسکوزیته محسوب می شوند.
برای پر کردن این مواد به درون ظرف های مخصوص خود نیاز به دقت و حساسیت بالایی است زیرا اگر دقت کافی در روند پر کردن وجود نداشته باشد باعث اتفاقات جبران ناپذیری خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

انواع دستگاه سیل القایی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه ها در فرایند تولید و بسته بندی محصولات کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، دستگاه سیل القایی می باشد که نقش مهمی در صنایع بسته بندی ایفا می کند.

از این دستگاه برای بسته بندی بطری هایی از جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. مهم ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

فرایند دستگاه سیل القایی یک فرآیند گرمایشی غیر تماسی می باشد که ظرف را با واشر القایی که داخل درب ظرف قرار دارد، سیل می نماید فرآیند بدین گونه می باشد که در اثر میدان مغناطیسی ایجاد شده واشر القایی بر روی دهانه ظرف سیل می گردد  و این کار از نفوذ گاز و مایعات و رطوبت به داخل ظرف جلوگیری می کند.

واشر های این دستگاه شامل یک لایه تکیه گاه از جنس مقوا یا فوم، یک لایه پارافین، یک لایه نازک آلومینوم و یک لایه پلیمر حساس به گرما که با جنس ظرف سازگاری دارد، می باشد.

شایان ذکر است با توجه به نوع محصول و جنس ظروف واشر القایی مورد نظر قابل انتخاب می باشد.این نکته را باید در نظر داشت که با توجه به سیل شدن ظرف توسط میدان مغناطیسی نباید در هنگام استفاده از دستگاه از ظروف یا درب های فلزی استفاده گردد.

روش کار دستگاه سیل القایی

روش کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند.

عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود.

فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

 

انواع دستگاه سیل القایی

 

  • دستگاه سیل القایی دستی یا پرتابل
  • دستگاه سیل القایی اتوماتیک

 

دستگاه سیل القایی دستی و پرتابل

دستگاه سیل القایی دستی و پرتابل،در دو مدل دستی کوچک و سیل القایی دستی بزرگ تقسیم می گردد. تفاوت اصلی این  دستگاه در سایز واشر القایی جهت سیل شدن ظرف می باشد. بطور کلی برای ظرف با قطر دهانه 2 تا 10 سانتی متر از سیل القایی کوچک و برای ظرف با قطر دهانه 6 تا 13 سانتی متر از سیل القایی بزرگ استفاده می گردد.

کاربرد دستگاه سیل القایی دستی در واحد های  تولیدی و کارگاه های کوچک  با ظرفیت پایین می باشد. کارکرد این دستگاه به این صورت می باشد که پس از قرار دادن واشر در درب ظرف و بستن آن ، دستگاه سیل القایی دستی را بر روی درب ظرف قرار داده و با اعمال میدان مغناطیسی توسط فشار دکمه و اثر گرما ایجاد شده به واشر القایی، ظرف سیل شده و اصطلاحا پلمپ می گردد.

 دستگاه سیل القایی اتوماتیک

کارکرد دستگاه سیل القایی اتوماتیک به این صورت می باشد که واشر را در درب بطری قرار داده و پس از بسته شدن درب بطری، ظرف ها توسط کانوایر به سادگی از زیر هد دستگاه (که بروی نوار نقاله نصب شده است)، عبور می کنند.

به این ترتیب ظرف ها از میان میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط دستگاه عبور کرده و سیل می گردد. در اثر القا جریان الکترومغناطیسی واشر القایی بروی ظرف سیل می گردد.

یکی از عوامل دیگری که در دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک مورد بررسی قرار می گیرد، اندازه درپوش و سرعت نوار نقاله می باشد که متناسب با نیاز مشتری عرضه می گردد. از عوامل موثر در انتخاب دستگاه سیل القایی اتوماتیک سرعت بسته بندی (سرعت نوار نقاله) توان دستگاه و قطر واشر القایی مورد مصرفی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت دستگاه پرکن مایعات

 دستگاه پرکن مایعات

یکی از مهم ترین دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمران، دستگاه پرکن مایعات می باشد، قطعا در کارخانه های تولیدی با حجم بالای تولید محصول، پرکردن محصولات به صورت دستی امکانپذیر نیست از همین رو دستگاه های پرکن فرانید پر کردن را در زمانی کوتاه و تعداد بالا انجام می دهند. ساخت دستگاه پرکن مایعات یا دستگاه پر کن پودر و … با توجه به کاربردی که دارند انجام می شود.

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات با توجه به غلظت مایع به دستگاه پرکن مایعات غلیظ  و دستگاه پرکن مایعات رقیق تقسیم بندی می شود، مایعات غلیظ از ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند. منظور از ویسکوزیته یا گرانروی میزان مقاومت ماده ای در مقابل جاری شدن است. لذا مایعاتی نظیر گریس ، روغن های شیمیایی با غلظت زیاد ، شیره ، عسل و مربا که دارای گرانروی بوده بایستی با استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ پر گردند.

حساسیت کار در مورد پر کردن این دسته از مایعات بالا می باشد. چرا که چنانچه اشتباهی در تنظیمات و یا طراحی رخ داده مکانیسم پر کردن با مشکلی جدی مواجه خواهد شد. در دستگاه پرکن مایعات غلیظ برعکس نمونه پرکن مایعات رقیق که در آن برای پر کردن مایعات از سیستم ثقل و وزن خود مایع استفاده شده از مکانیسم سیلندر پیستون بهره گرفته شده و البته امکان استفاده از مکانیزم های دیگری نیز وجود خواهد داشت.

کاربرد پرکن مایعات غلیظ

به طور معمول این دستگاه در صنایع غذایی و به منظور پر کردن انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب گوجه فرنگی و … در ظروف پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و… به کار برده می شود. دستگاه پرکن عسل را نیز می توان یکی از پرکاربردترین پرکن مایعات غلیظ به شمار آورد. دستگاه پرکن مایعات غلیظ همچنین در صنایع دیگری نظیر صنایع شیمیایی دستگاه پرکن مایع ظرفشویی و انواع مایعات شوینده، پرکن روغن موتور، پرکن اتواع شربت های دارویی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

به منظور پر کردن با استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ، از شیوه سیلندر- پیستون استفاده می شود. در واقع حجم سیلندر مبنای پر شدن ظروف بوده و حجم ظروف نشان دهنده این بوده که حجم سیلندر بایستی به چه میزان باشد، حرکت مایعات غلیظ نظیر عسل به واسطه سیلندر موجود در دستگاه روان تر خواهد شد،

در برخی از پرکن های مایعات غلیظ نیز این امکان وجود داشته که برای حرکت روان و سریع تر مایع، مایع مورد نظر را پیش از پر شدن گرم نمود. بعد از پر شدن، نوار نقاله انتقال ظروف پر شده را به سوی دیگر دستگاه های بسته بندی نظیر دستگاه دربند، لیبل زن، جت پرینتر یا تاریخ زن و … انجام خواهد داد.

دستگاه پرکن فشار

برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرکردن از دستگاه هایی استفاده می کنند که عملیات پر کردن را توسط فشار انجام می دهد. این پرکن ها به یک مخزن و یک پمپ مجهز هستند که در پشت دستگاه قرار گرفته است. در این دستگاه ها، نازل اسپری کننده، وقتی در داخل بطری و ارتفاع هدف قرار گرفت، شروع به پرکردن بطری با فشار بالا می کند.

این دستگاه ها را می توان بر روی پرکن های نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و دوار (روتاری) نصب و پیکربندی کرد. این دستگاه پرکن برای مایعاتی با ویسکوزیته کم تا متوسط مناسب می باشد. سس، شربت، فوم دستشویی، ژل های سبک، شامپو، آب، نوشابه های گازدار برخی از این موارد هستند.

عملکرد بالا، تمیز سازی آسان، راحت بودن کار با دستگاه برای اپراتور، قابلیت ارتقا دستگاه با هزینه کم و انعطاف پذیری بالا برخی از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

دستگاه پرکن پیستونی

این دستگاه ها که به سوپاپ هایی مجهز هستند که نسبت به خوراک ورودی واکنش داده و باز  وبسته می شوند. همچنین این پرکن ها به یک مخزن مجهز هستند که براحتی و با سرعت ظروف مورد نظر را پر می کند. از دستگاه پرکن پیستونی معمولا برای موادی که ویسکوزیته بالایی دارند مانند: رب گوجه فرنگی، سس، عسل و غیره، استفاده می کنند که معمولا درصد خطای آنها بسیار پایین می باشد. برای سرعت بخشیدن به روند تولیدِ چنین محصولاتی از دستگاه پرکن پیستونی استفاده می کنند.

دستگاه پرکن پمپی

فیلرهای پمپ دار یکی دیگر از روش های پر کردن محصولات می باشد که محدوده ی گسترده ای از مایعات تا مواد دارای ویژگی ویسکوزیته (خمیر مانند: رب، عسل، کره و غیره) را پشتیبانی می کند. این فیلرها به چندین سر برای پر کردن مجهز هستند که یکی از مزایای این پمپ های جابجایی مثبت، سرعت بالا نسبت به نوع پرکن های پیستونی می باشد. یکی از عیوب این دستگاه نسبت به نوع پیستونی، درصد خطای بالاتر می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم این پرکن ها تنظیم راحت آنها برای پر کردن بر اساس یک حجم مشخص است. همچنین میتوان بر روی دستگاه پرکن پمپ دار یک مخزن همانند فیلرهای پیستونی تعبیه کرد تا با سرعت بیشتری ظروف مورد نظر را پر کند.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

استفاده از تجهیزات و ماشین آلات در کارخانه های تولیدی جهت تسریع در فرایند تولید محصولات کاربرد فراوانی دارد، به عبارتی دیگر بسته بندی محصولات به صورت دستی و توسط افراد بسیار وقت گیر است و از طرفی نیروی کار بسیاری می خواهد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های کاربردی در فرایند بسته بندی محصولات تولید و بسته بندی انواع محصولات غذایی، بهداشتی، شیمیایی و … افزایش یافته و با دقت و سرعت بیشتری انجام می شود.

دستگاه سیل القایی یکی از دستگاه های شرکت ماشین سازی چمران می باشد که فرایند سیل کردن و بستن درب ظروف انجام می شود و جهت بسته بندی بطری هایی با جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. شایع ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

سیل القایی چیست؟

سیل القایی فرآیند اتصال بین دو سطح به وسیله حرارت القا شده است که شامل گرمایش کنترل شده توسط یک جسم الکتریکی هدایت کننده (معمولا فویل آلومینیومی) همراه با القای الکترومغناطیسی است که با ایجاد جریان بین دو سطح، عمل اتصال بین آنها را توسط حرارت انجام می دهد.

در صنایع بسته بندی از دستگاه سیل القایی (پلمپ سر و درب بطری) در صنایع بسته بندی و پلمپ درب های ظروف (پلمپ به صورت فویل) استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان انواع ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه را سیل (پلمپ) کرد.

روش کار دستگاه سیل القایی

روش کار دستگاه سیل القاییبه این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

ویژگی های دستگاه سیل القایی اتوماتیک

  • مجهز به سیستم خودکار محافظت در برابر نوسان برق و جریان
  • قدرت و سرعت سیل بالا و طراحی شده برای خطوط تولید با سرعت بالا
  • سیستم خنک کننده ی آبی و نگه دارنده ی دستگاه در دمای مناسب

این دستگاه در صنایع دارویی ، صنایع غذایی مانند کارخانه های تولید مربا و عسل ، کارخانه های لبنیات و هر نوع صنعتی که محصولات مشابه داشته و نیاز به سیل درب قوطی و یا بطری های پلاستیکی و شیشه ای محصول خود دارند.

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی: بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند،ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند.

بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار یا برچسب‌های RFID باشند.در این نوع دستگاه باید ابتدا ورق آلومینیوم توسط شخص داخل درب قوطی قرار بگیرد و اما بعد به ترتیب روی میز حمل کننده ی دستگاه قرار بگیرند تا عملیات سیل روی آن ها انجام گیرد و از چرخه خارج شوند.

سیل اتوماتیک قابلیت وصل شدن به خطوط تولید را نیز دارد که در آن صورت می توان آن را به سیستم پاک کننده و خارج کننده ی قوطی نیز تجهیز کرد.



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه لیبل زن

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های صنعتی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک فرایند تولید و بسته بندی محصولات سرعت و کیفیت بیشتری دارد، از همین رو یکی از دستگاه های بسیار کاربردی و مهم دستگاه لیبل زنمی باشد. نقش عمده دستگاه لیبل زن درج برچسب حاوی اطلاعات و جزئیات محصولات است.از دستگاه لیبل زن برای برچسب زدن و درج لیبل بر روی انواع محصولات کارخانه ها و کارگاه های تولیدی استفاده می شود.

به طور کلی اکثر فرایندها توسط دستگاه ها و به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می شوند. یکی از وسایلی که کاربرد فراوانی در کارخانه ها و شرکت های تولید و بسته بندی محصولات دارد،دستگاه لیبل زن می باشد به طوری که محصولات فاقد لیبل بدون اعتبار می باشند.

 

اهمیت دستگاه لیبل زن

لیبل زدن دقیق و کارآمد بخش جدایی ناپذیر فرایند تولید و پخش است. وقتی که برچسب گذاری بصورت درست انجام می شود میتواند به سهولت و نرمی به فرایند تولید کمک کند. اما به همان انداز اگر ناکارآمد باشد میتواند زمان و پول کسب و کارتان را تلف کند. گرچه گزینه های مختلفی برای کاربران وجود دارد، اما گزینه هایی که استفاده از آن آسان و هزینه مالکیت آن پایین باشد و همچنین کارآمد نیز باشد محدود است.

لیبل ها میتوانند شامل اطلاعاتی مثل: متن، شماره سریال، بارکد، بارکد 2D، بارکد QR، آدرس، اشکال گرافیکی و چیزهای بیشتری را برای شما به روشی دقیق و مقرون به صرفه به چاپ برسانند.

تفاوت بین دستگاه لیبل زن و قیمت زن

این دو دستگاه در نحوه کارکرد و عملکرد خود دارای تفاوت هایی می باشند.دستگاه لیبل زن دستگاهی جهت چاپ و اطلاعات دار نمودن لیبل ها می باشد که در برند های متفاوت در حال تولید می باشد .لیبل در لغت به معنای برچسب یا اتیکت میباشد و در فرهنگ بسته بندی به معنای برچسبی میباشد که معرف کالا و مشخصات آن است .

همانطوری که می دانید لیبل ها در صنعت بسته بندی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند :

لیبل پشت چسبدار

لیبل پشت چسبدار به دو نوع زیر تقسیم می شود:

  • لیبل پشت چسبدار شیت
  • لیبل پشت چسبدار رول

لیبل OPP  

لیبلی است که از جنس پلی پروپیلن میباشد (oriented polypropylene )  که بیشتر در مورد نوشابه و آب معدنی استفاده میگردد .

  1. این نوع لیبل ، لیبل زن خاص خود را که به لیبل زن OPP معروف است نیاز دارد
  2. قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد ، ولی لیبل آن ارزانتر است
  3. لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند ، در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است و جدا شدن آن به سختی میباشد .
  4. البته در مورد خطوط با تیراژ بالا مثل آب معدنی یا نوشابه یا مشابه آن استفاده از لیبل پشت چسبدار به علت تیراژ خیلی بالا مقرون به صرفه نیست.

 لیبل اسلیو

یک لیبل حرارتی میباشد که با حرارت دیدن خود را به شکل ظرف در می آورد و در واقع با حرارت جمع میشود .

– قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد .

– لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند و در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است .

 

انواع لیبل پشت چسبدار از نظر جنس لیبل

 

لیبل پشت چسبدار کاغذی 

این نوع لیبل از جنس کاغذی بوده و از ارزانترین لیبل ها یا برچسب ها محسوب میشود .

لیبل پشت چسبدار PVC

لیبل های پی وی سی در واقع به کلیه لیبل های مقاوم سفید رنگ پلاستیکی که دربر گیرنده متریال مقاومت بیشتری از لیبل کاغذی با ماندگاری چاپ به مراتب بالاتر وجود داشته باشد یا بسته بندی مربوطه در محیط مرطوبی نگهداری میشود و رطوبت باعث از بین رفتن لیبل کاغذی میگردد.

در هنگام پاره کردن این لیبل به خوبی متوجه جنس آن میشوید و مانند شکل زیر لیبل PVC به سختی و مانند پلاستیک پاره میشود



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

کاربرد دستگاه پرکن مایعات

یکی از مهم ترین دستگاه های تولیدی توسط ماشین سازی چمران دستگاه پرکن می باشد این دستگاه کاربرد های فراوانی دارد و در کارخانه ها و کارگاه های تولید مواد غذایی ، مواد بهداشتی و …برای پر کردن ظروف استفاده می شود. البته کاربرد دستگاه پرکن فقط برای مایعات نمی باشد بلکه برای پر کردن پودر و مواد جامد نیز از آن استفاده می شود.

براساس میزان گرانروی که مایعات دارند نوع دستگاه پرکن مایعات نیز متغیر است. دستگاه پرکن مایعات غلیظ برای پر کردن مایعات با گرانروی بالا مانند عسل و دستگاه پرکن مایعات رقیق برای مایعات رقیق تر همچون آبمیوه ها و … استفاده می شود.

با استفاده از دستگاه پرکن مایعات، ظروفی مانند کیسه، بطری و قوطی را با یک مقدار مشخص از محصول مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی یا دارویی پر می کنند. دستگاه پر کن یکی از ماشین آلات مهم صنعتی به حساب می آید که به فرآیند تولید سرعت می بخشد.

درباره دستگاه پرکن

دستگاه پرکن وسیله ای است که وظیفه پر کردن حجم یا وزن مشخصی از محصولات را مانند مواد غذایی، مایعات، مواد آرایشی و بهداشتی، پودر ها و … را به عهده دارد. دستگاه پرکن بر اساس نوع اتوماسیون به سه نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی، طبقه بندی می شوند. برخی از دستگاه های پرکن به دستگاه های دربند نیز مجهز هستند و باعث شده که روند تولید محصول نهایی با سرعت بیشتری انجام شود.

از دستگاه پرکن اغلب برای پر کردن محصولاتی مایع یا گاز استفاده می کنند. اما طیفی وسیعی از محصولات مختلف از جمله  محصولات پودری و گرانول، غذای حیوانات خانگی، مواد نیمه مایع مانند ژل، سس و رب گوجه فرنگی، مواد بهداشتی همچون دئودرانت ها و رژ لب، همگی از این فناوری استفاده می کنند.

دستگاه پرکن مشکلاتی مانند پر کردن نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه یا محصولات شوینده مانند فوم یا مایع دستشویی را به راحتی مرتفع می کند که این خود یک نقطه قوت برای این دستگاه ها به شمار می رود. در این روش نازل پر کننده به داخل ظرف مورد نظر وارد شده و همزان که در حال عملیات پر کردن است ، به سمت بالا حرکت می کند این حرکت ممکن است که بالعکس باشد و ظرف در حال پر شدن، بالا و پایین برود تا از هدر رفتن محصول یا ترشحات احتمالی جلوگیری شود.

انواع دستگاه پرکن

دستگاه پر کن به سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طبقه بندی می شوند.

در نوع ساده که همان پرکن دستی می باشد، دستگاه به یک سر پر کننده مجهز است و عملیات پر کردن به صورت دستی انجام می شود. در پرکن نیمه اتوماتیک، دستگاه از چند سر پرکننده تشکیل شده است که توسط یک اپراتور، عملیات پر کردن صورت می پذیرد.

در پرکن های تمام اتوماتیک که رایح ترین نوع دستگاه پرکننده در صنعت به حساب می روند، دستگاه به چندین سر پر کننده مجهز است که به صورت دوار و در حال چرخش (روتاری) است، ظرف های از قبل تعبیه شده را پر می کنند. دستگاه های تمام اتوماتیک بهترین انتخاب برای تولید با ظرفیت بالا می باشند.

 

دستگاه پر کن مایعات

در بازار امروز پرکننده های مایع به پرکننده فشار، پیستونی، پمپ دار، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی می شوند. که تقریبا اکثر آنها از نوع نیمه اتوماتیک می باشند تا عملیات پر کردن با سرعت بیشتری انجام شود. پرکننده های مایع به دو دسته پرکننده حجمی و  پرکننده مایع بر اساس سطح، تقسیم بندی می شوند.

گاهی اوقات بطری های که برای پر کردن استفاده می شوند ممکن است که است دارای حجم متغیر نسبت به یکدیگر باشند ،اگر برای خرید به یک فروشگاه رفته باشید شاید با بطری هایی برخورد کرده اید که حجم برخی از آنها زیاد یا برخی دیگر دارای حجم کمتری هستند این اختلاف حجم بدلیل استفاده از دستگاه پرکن حجمی می باشد.

در واقع این دستگاه ها، حجم معینی از مایع را بدرون ظرف منتقل می کنند. بنابراین اگر یک ظرف دارای حجم بزگتر باشد، سطح مایع پر شده ظروف بزرگتر؛ از سطح مایع ظروف کوچکتر کمتر خواهد بود. حال اگر برای پرکردن مایع از دستگاه پرکن مایع بر اساس سطح، استفاده شود. این اختلاف سطح به وجود نخواهد آمد.

این دستگاه های پرکن بر اساس حجم ظرف عمل می کنند و کوچک یا بزرگ بودن ظرف برای آنها اهمیت ندارد. به همین دلیل سطح مایع پر شده برای تمام ظروف یکسان خواهد بود.

ویدئو طرز کار دستگاه پرکن مایعات غلیظ

 

دستگاه پرکن فشار

برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرکردن از دستگاه هایی استفاده می کنند که عملیات پر کردن را توسط فشار انجام می دهد. این پرکن ها به یک مخزن و یک پمپ مجهز هستند که در پشت دستگاه قرار گرفته است. در این دستگاه ها، نازل اسپری کننده، وقتی در داخل بطری و ارتفاع هدف قرار گرفت، شروع به پرکردن بطری با فشار بالا می کند.

این دستگاه ها را می توان بر روی پرکن های نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و دوار (روتاری) نصب و پیکربندی کرد. این دستگاه پرکن برای مایعاتی با ویسکوزیته کم تا متوسط مناسب می باشد. سس، شربت، فوم دستشویی، ژل های سبک، شامپو، آب، نوشابه های گازدار برخی از این موارد هستند.

عملکرد بالا، تمیز سازی آسان، راحت بودن کار با دستگاه برای اپراتور، قابلیت ارتقا دستگاه با هزینه کم و انعطاف پذیری بالا برخی از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

 

دستگاه پرکن پیستونی

این دستگاه ها که به سوپاپ هایی مجهز هستند که نسبت به خوراک ورودی واکنش داده و باز  وبسته می شوند. همچنین این پرکن ها به یک مخزن مجهز هستند که براحتی و با سرعت ظروف مورد نظر را پر می کند. از دستگاه پرکن پیستونی معمولا برای موادی که ویسکوزیته بالایی دارند مانند: رب گوجه فرنگی، سس، عسل و غیره، استفاده می کنند که معمولا درصد خطای آنها بسیار پایین می باشد. برای سرعت بخشیدن به روند تولیدِ چنین محصولاتی از دستگاه پرکن پیستونی استفاده می کنند.

دستگاه پرکن پمپی

فیلرهای پمپ دار یکی دیگر از روش های پر کردن محصولات می باشد که محدوده ی گسترده ای از مایعات تا مواد دارای ویژگی ویسکوزیته (خمیر مانند: رب، عسل، کره و غیره) را پشتیبانی می کند. این فیلرها به چندین سر برای پر کردن مجهز هستند که یکی از مزایای این پمپ های جابجایی مثبت، سرعت بالا نسبت به نوع پرکن های پیستونی می باشد. یکی از عیوب این دستگاه نسبت به نوع پیستونی، درصد خطای بالاتر می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم این پرکن ها تنظیم راحت آنها برای پر کردن بر اساس یک حجم مشخص است. همچنین میتوان بر روی دستگاه پرکن پمپ دار یک مخزن همانند فیلرهای پیستونی تعبیه کرد تا با سرعت بیشتری ظروف مورد نظر را پر کند.



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

دستگاه پرکن فشار

یکی از مهم ترین دستگاه های صنعتی که کاربرد های فراوانی در کارخانه ها و تولید محصولات غذایی و بهداشتی دارد دستگاه پرکن می باشد، از دستگاه پرکن جهت پر کردن بطری ها و ظروف از مواد غذایی ،مواد بهداشتی،آرایشی و … استفاده می شود.

انواع دستگاه پرکن برای پر کردن محصولات داخل ظروف استفاده می شود اما نوع دستگاه پرکن با توجه به ماده ای که داخل ظروف پر می شود متفاوت است، دستگاه پرکن مایعات، پرکن پودری، پرکن فشار، پرکن پیستونی، پرکن پمپی و … انواع دستگاه پرکن می باشند.

 

درباره دستگاه پرکن فشار

از دستگاه پرکن فشار برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرکردن استفاده می کنند که عملیات پر کردن را توسط فشار انجام می دهد. این پرکن ها به یک مخزن و یک پمپ مجهز هستند که در پشت دستگاه قرار گرفته است. در این دستگاه ها، نازل اسپری کننده، وقتی در داخل بطری و ارتفاع هدف قرار گرفت، شروع به پرکردن بطری با فشار بالا می کند.

این دستگاه ها را می توان بر روی پرکن های نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و دوار (روتاری) نصب و پیکربندی کرد. این دستگاه پرکن برای مایعاتی با ویسکوزیته کم تا متوسط مناسب می باشد. سس، شربت، فوم دستشویی، ژل های سبک، شامپو، آب، نوشابه های گازدار برخی از این موارد هستند.

عملکرد بالا، تمیز سازی آسان، راحت بودن کار با دستگاه برای اپراتور، قابلیت ارتقا دستگاه با هزینه کم و انعطاف پذیری بالا برخی از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

 

دستگاه پرکن مایعات

با توجه نوع مایع پر شونده، شیوه بسته بندی و ظرفیت تولیدی مختلف می باشد. دستگاه های پرکن برای مایعات در نمونه های سیلندر پیستونی، پمپی و … با تعداد نازل های مختلف ساخته می شوند.دستگاه های پرکن مایعاتبا توجه به غلظت محصول و نوع ظرف پیشنهاد می شوند.

 

انواع دستگاه پرکن مایعات

 

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ ( ویسکوز ) پمپی
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ( ویسکوز ) سیلندر پیستونی

 

دستگاه پرکن پیستونی

این دستگاه ها که به سوپاپ هایی مجهز هستند که نسبت به خوراک ورودی واکنش داده و باز  وبسته می شوند. همچنین این پرکن ها به یک مخزن مجهز هستند که براحتی و با سرعت ظروف مورد نظر را پر می کند. از دستگاه پرکن پیستونی معمولا برای موادی که ویسکوزیته بالایی دارند مانند: رب گوجه فرنگی، سس، عسل و غیره، استفاده می کنند که معمولا درصد خطای آنها بسیار پایین می باشد. برای سرعت بخشیدن به روند تولیدِ چنین محصولاتی از دستگاه پرکن پیستونی استفاده می کنند.

دستگاه پرکن پمپی

فیلرهای پمپ دار یکی دیگر از روش های پر کردن محصولات می باشد که محدوده ی گسترده ای از مایعات تا مواد دارای ویژگی ویسکوزیته (خمیر مانند: رب، عسل، کره و غیره) را پشتیبانی می کند. این فیلرها به چندین سر برای پر کردن مجهز هستند که یکی از مزایای این پمپ های جابجایی مثبت، سرعت بالا نسبت به نوع پرکن های پیستونی می باشد. یکی از عیوب این دستگاه نسبت به نوع پیستونی، درصد خطای بالاتر می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم دستگاه پرکن پمپی تنظیم راحت آنها برای پر کردن بر اساس یک حجم مشخص است. همچنین میتوان بر روی دستگاه پرکن پمپ دار یک مخزن همانند فیلرهای پیستونی تعبیه کرد تا با سرعت بیشتری ظروف مورد نظر را پر کند.

دستگاه پرکن های پمپی پرستالتیک

این فیلرها که مجهز به پمپ هایی از نوع جابجایی مثبت هستند درصنایع شیمایی و دارویی خطرناک و حساس مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل آن ارتباط نداشتن مواد با هوای اطرف خود می باشد. طرز کار این فیلرها به این صورت است که هنگامی که مایع مورد نظر در یک شلنگ انعطاف پذیر جریان می یابد یک پمپ به صورت چرخشی به این شلنگ فشار آورده و مایع موجود در آن را به سمت جلو هدایت می کند

و پس از نیم دور چرخشِ این پمپ، شلنگ به حالت عادی خود برگشته و پس از یک دور کامل دوباره این پمپ به شلنگ فشار آورده و مایع داخل شلنگ به سمت ظرف مورد نظر هدایت می شود. یکی از مزیت های آن این است که می توان شلنگ های به کاربرده شده را دور ریخت یا اینکه مورد استفاده مجدد قرار داد. همچنین دقت این دستگاه ها بسیار بالا می باشد.

دستگاه پرکن گرانولی

فیلرهای گرانولی در سطح بسیار پایین کار می کنند. پودر یا گرانول ها در یک سینی قرار داده می شوند و بر اساس یک وزن مشخص این ظروف پر می شوند. دقت این دستگاه ها گاهی به حدود یک دهم گرم می رسد. این پرکننده ها هم به صورت نیمه اتوماتیک و هم تمام اتوماتیک در دسترس می باشند.

دستگاه پرکن پاکت

این فیلر ها به گیره هایی مجهز هستند که پاکت های مورد نظر را محکم نگه داشته و محصول نهایی توسط نازل های تعبیه شده به داخل این پاکت ها هدایت می شوند. از این پرکن ها برای یک محصول می توان استفاده کرد و تنظیم دستگاه برای محصولات متنوع کاری سخت و دشوار خواهد بود.

 

دستگاه پرکن گرانشی

این فیلرها که می توانند مجهز به یک سر یا چند سر باشند (head)  برای یک نوع محصول مناسب هستند و برای استفاده از چند محصول متنوع کاربردی نیستند. این فیلرها به یک مخزن مجهز هستند و محصول مورد نظر در این مخزن قرار گرفته و با توجه به نیروی جاذبه زمین، ظروف مورد نظر را پر می کند.

این دستگاه ها دارای تایمر هستند که بعد از گذشتِ زمان از قبل تعیین شده، سوپاپ پرکن بسته شده و برای پر کردن ظرف بعدی این سوپاپ باز می شود و این کار به صورت متناوب در حال جریان می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

انواع دستگاه لیبل زن

بی شک با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های کاربردی فرایند تولید و بسته بندی انواع محصولات نیز به صورت ماشینی و بدون دخالت دست انجام می شود از همین رو یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی که در کارخانه ها و کارگاه های تولید محصولات استفاده می شود دستگاه لیبل زن می باشد. دستگاه لیبل زن برای درج برچسب و لیبل مشخصات و تاریخ تولید و انقضا روی محصولات کاربرد دارد.
به طور کلی می توان گفت انواع دستگاه لیبل زن با کاربرد های متفاوت در صنعت بسته بندی محصولات کاربرد دارند، دستگاه لیبل زن اتوماتیک، دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک، دستگاه لیبل زن دستی، دستگاه لیبل زن عمودی، دستگاه لیبل زن افقی و … هر کدام کاربرد و طرز کار متفاوتی دارند.

 

درباره دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتر است که از آن روی لیبل برای چاپ کردن حروف ، بارکد و اعداد ، با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله لیبل حرارتی انجام میدهد. دستگاه لیبل زن و هم چنین کاربرد استفاده از آن بسیار متنوع است.

مواردی که استفاده از لیبل در آن ها کاربرد دارد شامل بانک ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها ، داروخانه ها و موسساتی که به صورت تجاری و یا حتی به صورت اداری نیز هستند استفاده میشوند.

این قطعات عبارت اند از : مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل بیشتر استفاده ای که از لیبل ها می شود در صنایع غذایی است و همچنین در این صنعت لیبل ها بیشترین اهمیت را دارند.

برای اینکه میزان اهمیت لیبل ها را متوجه بشیم به این موضوع دقت کنید که وقتی شما به فروشگاهی می روید و می‌خواهید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید اول از همه مشخصات آن نظیر تاریخ تولید و انقضا ، قیمت و … محصول را که بر روی لیبل نوشته شده است می خوانید. در اینجا متوجه می شوید که وجود لیبل بر روی محصولات مواد غذایی چقدر دارای اهمیت بالایی است. وجود لیبل بر روی محصولات در واقع حکم شناسنامه محصول مورد نظر را دارد.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

از پر کاربردترین دستگاه های صنعتی لیبل زن اتوماتیک می باشد که این خود نیز به دو بخش تقسیم می شود:
دستگاه لیبل زن پشت چسب دار و همچنین لیبل زن اتوماتیک حرارتی .
دستگاه لیبل زن اتوماتیک کابردش به این صورت می باشد که پس از انجام فرایند بسته بندی محصولات توسط نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک ارسال می شود و لیبل ها بر روی محصول نصب می شوند.

امروزه در صنایع غذایی درج لیبل بر روی بسته بندی محصولات مختلف غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا پیش از خرید و مصرف نمودن این مواد غذایی ابتدا به اطلاعت نوشته شده بر روی لیبل محصولات توجه می شود که همین مساله اهمیت و جایگاه این دستگاه را در صنایع مرتبط با مواد غذایی نشان می دهد.

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان یک دستگاه همه کاره به‌حساب آورد که برچسب‌های خود چسبنده‌ای را بر روی ظروف و کالا به شکل استوانه‌ای و مربعی اعمال می‌کنند، همچنین باید گفت از این دستگاه برای اتیکت زدن بطری‌های پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. دقت داشته باشید لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان مجهز به فیبر نوری دانست.

 

دستگاه لیبل زن دستی

برای استفاده کردن از دستگاه لیبل زن دستی به یک اپراتور نیاز است و کار اپراتور این است که با حرکت دادن اهرم دستگاه نیز لیبل یا برچسب مورد نظر بر روی بسته بندی محصول چسبیده و نصب می گردد.

دستگاه لیبل زن عمودی

این دستگاه را می‌توان یکی از دستگاه‌ های موردپسند در نظر گرفت که می‌تواند در دقیقه حدود 150 محصول و کالا را برچسب‌زنی کند، البته این موضوع به مواردی چون اندازه‌ی برچسب و نوع محصولی که قصد دارید آن را برچسب بزنید، بستگی دارد؛ توجه داشته باشید که این دستگاه تمام اتوماتیک است و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد بیشتری از محصولات را برچسب بزنید.

دستگاه لیبل زن افقی

از این دستگاه می‌توان برای برچسب زدن محصولاتی که ثابت هستند و می‌خواهید آن‌ها را به‌صورت دقیق و جزئی برچسب بزنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه در دقیقه، 100 کالای مورد نظر خود را برچسب‌گذاری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

فواید دستگاه پرکن

دستگاه پرکن همانطور که از نامش مشخص است فرایند پر کردن ظروف را انجام می دهد بی شک می توان گفت از زمانی که دستگاه پرکن ساخته شده است فرایند پر کردن ظروف از انواع مواد غذایی، مواد شیمیایی و بهداشتی و … در کارخانه ها به سرعت و دقت بهتری انجام می شود و بسته بندی محصولات غذایی به راحتی و بدون دخالت دست انجام می شود.فواید دستگاه پرکن بسیار است که در این متن درباره آن به صورت مختصر و مفید توضیحاتی ارائه نموده ایم.

دستگاه پرکن ، دستگاهی است که برای پر کردن وزن مشخصی از مواد در ظروف استفاده می شود. در واقع مهم ترین هدف آن نظم بخشیدن و بسته بندی مواد می باشد. به خاطر تنوعی که در مواد وجود دارد، این دستگاه ها نیز انواع زیادی دارند. انواع دستگاه پرکن مایعات، دستگاه های پرکن پودر ، گرانول ها و … در این دسته قرار می گیرند.

دستگاه های پرکن مایعات با توجه به غلظت مایعات به دو دسته پرکن مایعات غلیظ و پرکن مایعات رقیق تقسیم می شوند. از این دستگاه علاوه بر صنایع غذایی، در صنایع بهداشتی و دارویی و لوازم آرایشی نیز استفاده می گردد. از مهم ترین خصوصیات آن سرعت بخشیدن به فرآیند تولید می باشد.

 

 انواع دستگاه پرکن

برای این که بدانید اتوماسیون دستگاه پرکن چیست، باید بدانید که می تواند به سه شکل دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد. این دستگاه می تواند امکانات مختلفی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، بعضی از آن ها به دستگاه دربند نیز مجهز هستند که موجب می شود روند تولید محصول نهایی سرعت بیشتری داشته باشد.

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مایعات و دیگر مواد اعم از پودرها و گازها در ظروف شیشه ای، پلاستیکی و فلزی استفاده می شود. این دستگاه در صنایع زیادی به ویژه در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، به علت این که مهم ترین ویژگی بسته بندی با دستگاه پرکن ارائه مواد غذایی به شکل کاملا بهداشتی است.

 

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات با در نظر گرفتن تنوع بسیار زیاد مایعات خوراکی و غیر خوراکی قابل بسته بندی به انواع فشاری، پیستونی و پمپی تقسیم می شوند. بیشتر این دستگاه ها به شکل نیمه اتوماتیک و روتاری هستند. این دستگاه های که برای پر کردن مایعات کاربرد زیادی دارند، به دو دسته پرکننده حجمی و پرکننده مایع بر اساس سطح کاربرد دارند.

در پاسخ به این پرسش که انواع دستگاه پرکن چیست می توان گفت انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق در آن دسته قرار داد.

در بازار امروزه پرکننده های مایع به پرکننده فشار، پیستونی، پمپ دار، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی می شوند. که تقریبا اکثر آنها از نوع نیمه اتوماتیک یا دواری (روتاری) می باشند تا عملیات پر کردن با سرعت بیشتری صورت گیرد پرکننده های مایع به دو دسته پرکننده حجمی و  پرکننده مایع بر اساس سطح، تقسیم بندی می شوند.

 

دستگاه پرکن فشار

برای سرعت بخشیدن به فرآیند پر کردن از دستگاه هایی استفاده می شود که عملیات پر کردن را توسط فشار انجام می دهد. دستگاه پرکن فشار به یک مخزن و یک پمپ مجهز هستند که در پشت دستگاه قرار گرفته است. در این دستگاه ها، نازل اسپری کننده، وقتی در داخل بطری وارتفاع هدف قرار گرفت، شروع به پرکردن بطری با فشار بالا می کند.

دستگاه پرکن پیستونی

این دستگاه به سوپاپ هایی مجهز هستند  که نسبت به خوراک ورودی واکنش داده و باز  و بسته می شوند. همچنین این پرکن ها به یک مخزن مجهز می باشند که به راحتی و با سرعت ظروف مورد نظر را پر می کنند. از دستگاه پرکن پیستونی معمولا برای موادی که ویسکوزیته بالایی دارند مثل: رب گوجه فرنگی، سس، عسل و غیره، استفاده می کنند که معمولا درصد خطای آن ها بسیار پایین است. برای سرعت بخشیدن به روند تولید چنین محصولاتی از دستگاه پرکن پیستونی استفاده می کنند.

دستگاه پرکن پمپی

فیلرهای پمپ دار یکی دیگر از روش های پر کردن محصولات است که محدوده ی گسترده ای از مایعات تا مواد دارای ویژگی ویسکوزیته (خمیر مانند: رب، عسل، کره و غیره) را پشتیبانی می نماید. این فیلرها به چندین سر برای پر کردن مجهز هستند که یکی از مزایای این پمپ های جابجایی مثبت، سرعت بالا نسبت به نوع پرکن های پیستونی می باشد. یکی از عیوب این دستگاه نسبت به نوع پیستونی، درصد خطای بالاتر است.



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

ساخت دستگاه سیل القایی

یکی از دستگاه های مهم و کاربردی دستگاه سیل القایی است به عبارتی دیگر این دستگاه در بسته بندی محصولات بسیار مفید است، از دستگاه سیل القایی برای سیل کردن و پلمپ درب انواع قوطی و شیشه و … استفاده می کنند. در روش سیل القایی، یک لایه از ورق آلومینیوم در درون درب بطری یا قوطی قرار می گیرد و درب قوطی بسته می شود. با قرار گرفتن هد دستگاه بر روی در قوطی یا بطری ، وجود میدان مغناطیسی باعث گرم شدن لبه های ورق آلومینیوم شده و در نتیجه به دور دهانه در قوطی می چسبد.

برای اینکه ورق آلومینیوم به درب بالایی ظرف نچسبد ، معمولا از روکش های مقوا یا فوم بر روی ورق آلومینیوم استفاده می شود. دستگاه سیل القایی نیز همانند دستگاه سیل حرارتی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت بسته بندی می باشد. البته این دستگاه ها با تکنولوژی بهتر و جدیدتری ساخته می شوند. دستگاه سیل القایی بر خلاف دستگاه بسته بندی سیل حرارتی از تنوع کم تری برخوردار است.

درباره دستگاه سیل القایی

در دستگاه بسته بندی سیل القایی اتوماتیک بدون اینکه دستگاه با ظرف تماس برقرار کند ظرف با سرعت بالا بر روی تسمه نقاله حرکت کرده و از زیر دستگاه سیل عبور می کند که به این صورت کار سیل کردن و پلمپ درب ظرف انجام می شود.

سیل کردن القایی یک فرآیند غیر تماسی است می باشد. ظرف های ( غیر فلزی) را با در پوشی که داخل آن یک واشر درز بندی حرارتی قراردارد درزبندی می کند. به طوری که در برابر انواع آلودگی مختلف از قبیل مایعات، گازها و … نفوذ ناپذیر می شود.

این واشرها می توانند شامل یک لایه تکیه گاه از جنس مقوا یا فوم، یک لایه پارافین، یک لایه نازک آلومینیوم و یک لایه پلیمر حساس به گرما که با جنس ظرف سازگاری دارد باشند.

 

مزایای دستگاه سیل القایی

  • سیل کردن بدون تماس
  • سیل کردن با سرعت بالا
  • سرویس و نگه داری بسیار پائین به علت عدم وجود قطعات مکانیکی زیاد
  • قیمت پائین
  • دستگاه سیل القایی دستی

 

نکاتی در مورد دستگاه سیل القایی

هد به وسیله جریان برق یک میدان مغناطیس ایجاد می کند که ظرف ها بعد از درب بندی با عبور از زیر هد در بازه زمانی کوتاهی سیل می شوند.

بسیاری از تولید کنندگانی که مایعات را بسته بندی می کنند این دغدغه را دارند که اگر مقداری از مایع روی لبه ظرف بریزد عملیات سیل به خوبی انجام نشود.

معمولا نیروی پیچشی وارد شده در هنگام سیل کردن بخش زیادی از مایع ریخته شده بین ظرف و واشر را به بیرون انتقال می دهد و باقیمانده آن در اثر حرارت تبخیر می شود.

دقت داشته باشیم واشری که برای سیل کردن تهیه می کنیم حتما با جنس ظرف هم خوانی داشته باشد.

یک دستگاه بسته بندی سیل القایی از دو بخش اصلی تشکیل می شود: منبع تغذیه و هد القایی.

منبع تغذیه یک مولد برق است که توانایی کار کردن با فرکانس های متوسط تا بالای مورد نیاز برای فرآیند سیل کردن را دارد.

این منبع تغذیه جریان برق لازم جهت ایجاد میدان مغناطیسی توسط هد القایی را تامین می کند.

مکانیزم دستگاه سیل القایی

طرزکار دستگاه سیل القایی بدین صورت است که در داخل پراب دستگاه، سیم پیچی تعبیه شده که می تواند میدان مغناطیسی ایجاد کند. بر طبق قانون فارادی اگر سیمی که هادی جریان الکتریکی است، خطوط میدان مغناطیسی  را قطع کند، در داخل سیم جریان الکتریکی ایجاد می شود.

بر طبق این قانون زمانی که واشر سیل از داخل میدان مغناطیس که توسط پراب ایجاد شده عبور می کند، لایه آلومینیومی به عنوان هادی جریان الکتریکی عمل می کند. جریان الکتریکی در داخل سطح آلومینیومی باعث گرم شدن لایه آلومینیومی می شود و این حرارت به لایه داخلی (مومی) منتقل می شود. با گرم شدن لایه مومی و درب ظرف، این لایه به درب ظرف چسبانده می شود و عمل سیل انجام می شود.

واشر یا همان فویل دستگاه سیل القایی از چند لایه تشکیل شده است. این لایه ها شامل کاغذ کرافت و لایه آلومینیوم فویل شده می باشند. لازم به ذکر است که برای هر نوع ظرف باید از واشر مخصوص به آن استفاده شود. سیل کردن ظروف باعث تازه ماندن محصولات و ممانعت از ورود آلودگی به بسته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()